اصفهان؛

کاشت ۲۳۰۰ نهال در منطقه گردشگری "لادر" خمینی‌شهر

۲۳۰۰ نهال به مناسبت هفته درختکاری در اراضی منطقه گردشگری، طبیعی لادر خمینی‌شهر در منطقه‌ای به مساحت ۲۳۰ هکتار کاشته شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان، شهردار خمینی‌شهر در آیین کاشت نهال که به مناسبت هفته درختکاری انجام شد، اظهار داشت: همزمان با هفته درختکاری و با هدف بزرگداشت مقام و یاد 2300 شهید شهرستان خمینی‌شهر به یاد هر شهید یک نهال در منطقه گردشگری، طبیعی لادر کاشته شد.
 
علی‌‌اصغر حاج‌حیدری با اشاره به اینکه شهدا چشم و چراغ جامعه هستند افزود: پدران و مادران شهدا با تقدیم فرزندان خود بذری کاشتند و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را برداشت کردند که وظیفه ما امروز زنده نگاه داشتن یاد این شهدا است.
 
وی با بیان اینکه نهال کاری در منطقه‌ای به وسعت حدود 230‌هکتار است، اظهار داشت: منطقه کوهستانی لادر در دوران دفاع مقدس محلی برای آموزش‌های نظامی رزمندگان عازم جبهه‌های حق علیه باطل بود که شهدا و ایثارگران زیادی در خاک این منطقه قدم گذاشتند و امروز هر درخت به نام آن‌ها ثبت می‌شود.
 
شهردار خمینی‌شهر درباره طرح آب‌رسانی منطقه درختکاری شده است، گفت: برای آبیاری و آب‌رسانی درختان اقداماتی انجام شده و چاه‌های آب این منطقه برای آبیاری قطره‌ای و کم مصرف شبکه‌ای شده است و درباره  بارش باران، آب حاصل از بارندگی در فضای پیش بینی شده این منطقه ذخیره و استفاده می‌شود.
 
این آیین با حضور مسئولان و اقشار مختلف مردم و همچنین خانواده معظم شهدای شهرستان در منطقه گردشگری طبیعی لادر برگزار شد که در پایان مراسم به تعداد 2300 شهید خمینی‌شهر یک نهال زیتون، کاج و سرو کاشته شده که این ناحیه در آینده به منطقه وسیعی از فضای سبز کنار جاده‌ای تبدیل می‌شود.

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.