کاهش 1200 تنی صید کفال در دریای مازندران

مدیر کل شیلات استان مازندران گفت: به دلیل شرایط جوی در مهر و آبان ماه سال جاری که موجب کم شدن مهاجرت ماهی کفال به سمت ساحل شده حدود 1200 تن کاهش صید کفال در مازندران صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مازندران، حسینعلی رستمی در حاشیه برگزاری رزمایش برخورد با صیادان غیرمجاز و قاچاقچیان منابع آبزی مازندران که امروز در ستاد فرماندهی انتظامی استان مازندران در ساری برگزار شد، گفت:در سال‌جاری صید ماهیان در مازندران با 48 درصد کاهش روبه رو بوده که این میزان کاهش بیشتر در ماهی کفال گزارش شده است.

وی افزود: به دلیل شرایط جوی در مهر و آبان ماه سال جاری که موجب کم شدن مهاجرت ماهی کفال به سمت ساحل شده حدود 1200 تن کاهش صید کفال در مازندران صورت گرفته است.

مدیر کل شیلات استان مازندران گفت: مشکلات صید در استان مربوط به صید انتظاری است؛ صیادان در استان به انتظار صید می‌نشینند، در حالی که باید این صید را به صید تعقیبی تغییر دهیم تا صیادان به دنبال ماهی به دریا بروند.

رستمی به ضرورت‌های تغییر روش صید اشاره کرد و گفت: برای تغییر روش صید در مازندران باید هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به این‌که در مازندران 54 تعاونی صیادی وجود دارد که باید ادغام شده و به 2 تعاونی تقلیل یابد، عنوان کرد: باید سرمایه‌گذاران بزرگ با این تعاونی‌ها مشارکت کرده و در زمینه گردشگری صید و صیادی در مازندران اقداماتی انجام شود.

وی با اعلام این‌که در حال حاضر 6 رودخانه در مازندران به منظور استحصال تخم ماهی در تکثیر مصنوعی در نظر گرفته شده است، افزود: 8 رودخانه در مازندران نیز برای تکثیر طبیعی ماهیان شیل‌گذاری شده است.

مدیر کل شیلات استان مازندران در خصوص آثار مخرب صید غیرمجاز نیز گفت: صید غیرمجاز موجب بر هم زدن توازن موجودات زنده دریایی و برهم خوردن ترکیب جمعیتی در ماهیان دریای خزر می‌شود که اداره کل شیلات استان به شدت با این نوع صید مخالف است و جلوی این کار گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به میزان حفاظت از دریا گفت: حفاظت از دریای خزر بر عهده یگان دریابانی و حفاظت آبزیان شیلات است که توان مقابله با صیادان غیرقانونی را دارند و نیاز به هماهنگی بیشتر وجود دارد که با رزمایش فوق این هماهنگی افزایش خواهد یافت.

عکس تزیینی است.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.