به مناسبت گرامیداشت روز شهدا 30 برنامه با شعارراه شهیدان ادامه دارد اجرا می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛مدیر کل بنیادشهید و امورایثارگران استان در جمع خبرنگاران گفت : احتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و گلباران  مزار شهدا همزمان با سراسر کشور در روز 22 اسفند از اهم برنامه ها است .

غلامرضا حقایق پور از رونمایی جلد سوم کتاب فار خبر داد و گفت : این کتاب مجموعه ای از گزیده های وصیت نامه یک هزار و 100 شهید استان است .

وی کاشت درخت به نام شهدا را از دیگر برنامه ها ی روز گرامیداشت شهدا بیان کرد و گفت : مردم می توانند با دریافت یک نهال به نام یک شهد آنرا در حیاط منزل خود بکارند .

مدیر کل بنیادشهید و امورایثارگران استان تجلیل از 22 مدیر فعال ، برگزاری همایش هم اندیشی نخبگان ایثارگر، مسابقات رالی جانبازان ، نصب تابلوهای آماده از شهدا ،اجرای طرح سپاس و طرح جمع آوری پاسخ جوانان خطاب به نامه  رهبری  را از دیگر برنامه ها ی این هفته اعلام کرد .

وی با اشاره به اینکه در استان 190 شهید جاوید الاثر داریم گفت : فراخوانی برای ساخت المان شهدای جاوید الاثراعلام شده است تا علاقمندان با ارائه طرح های خود  برای ساخت این المان در گلزار شهدای قزوین کمک کنند.

مدیر کل بنیادشهید و امورایثارگران استان با اشاره به بازسازی گلزار شهدا گفت : 369 گلزار شهدا در استان داریم که همگی برای یک بار بازسازی شده اند .

حقایق پوردر ادامه با اشاره به اینکه گلزار شهدای قزوین یک هزار و 200 شهید در خود جای داده است افزود : تا کنون 200 سنگ قبر تعویض شده است که مابقی به مرور زمان مرمت و بازسازی می شود .

استان قزوین، سه هزار شهید و شش  هزار و 900 جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است .

22 اسفند سالروز تاسیس بیناد شهید است که این روز به نام روز شهدا نام گذاری شده است .
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار