بجنورد؛

آغاز بازرسی از مراکز عرضه و فروش

بازرسان اداره کل استاندارد استان بازرسی از مراکز عرضه و فروش را به صورت ویژه آغاز کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکل استاندارد استان گفت: بازرسان اداره کل استاندارد در آستانه سال نو و در اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) نظارت و بازرسی از مراکز عرضه و فروش را به صورت ویژه در استان آغاز کردند.

فهیمه مهمان نواز افزود: با فرا رسیدن ایام نوروز میزان عرضه و خرید و فروش افزایش یافته، که با برنامه ریزی های صورت گرفته در این ایام، نظارت بر بازار به ویژه نمایشگاه های عرضه و فروش بهاره در شهرستان های استان بیشتر شده و با جدیت بیشتری دنبال می شود.

وی گفت: همچنین در راستای استمرار کیفیت، کالاهایی بصورت تصادفی خریداری و پس از آن به منظور انجام آزمون ومطابقت کالا با استاندارد های ملی مربوطه به آزمایشگاه های همکار ارسال می شود.

فهیمه مهمان نواز تصریح کرد: چنانچه کالاهای موجود در واحدهای عرضه استان مغایر باشاخص های استاندارد باشد، اقدامات حقوقی لازم با تولید کنندگان و عرضه کنندگان این نوع کالا ها به عمل خواهد آمد.

وی همچنین به آمادگی اداره کل استاندارد برای رسیدگی به شکایات مردمی در زمینه کالاهای غیراستاندارد اشاره کرد و گفت: مردم می توانند برای ارتباط با این اداره کل، به سامانه 1517، سامانه رسیدگی به شکایات در سایت اداره کل استاندارد خراسان شمالی به نشانی www.isiri-bojnord.ir مراجعه یا با شماره تلفن های اداره کل تماس حاصل کرده و نسبت به اعلام شکایات خود اقدام کنند.

گفتنی است: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار هزار و 987 مورد بازرسی از مراکز عرضه و فروش استان توسط کارشناسان اداره کل صورت گرفته که در نتیجه آن، هزار و 480 مورد فرآورده فاقد نشان استاندارد شناسایی و مطابق قوانین و دستورالعمل های جاری سازمان ملی استاندارد نسبت به توقیف موقت یا عودت کالا اقدام شده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.