سند مصوبه هیئت دولت درباره اساسنامه فدراسیون فوتبال رو شد

هاشمی: کفاشیان کاندید نشود تا ما به المپیک برسیم!

نشست خبری کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک با اصحاب رسانه در تشریح کاروان اعزامی به المپیک ریو آغاز شد.

لحظه به لحظه با نشست خبری رئیس کمیته ملی المپیکبه گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،کیومرث هاشمی در ابتدای نشست خبری رسانه ها را یکی از عوامل موفقیت های ورزش دانست و گفت: رسانه های ورزشی در کشور ما از ارکان موفقیت در رشته ها و مسابقات مختلف محسوب می شوند و از آنها بابت زحمات شبانه روزی تشکر می کنم .

وی در مورد تشریح وضعیت ورزش گفت توقع من از رسانه ها این است که با توجه به این که فضای ورزش فی نفسه ملتهب است و ورزش در اتاق شیشه ای و زیر نظر همه کشور قرار دارد لذا مطالب به طور کامل منعکس شود تا برداشت هایی به اشتباه از صحبت های ما نشود.

هاشمی افزود: ما در کمیته ملی المپیک فدراسیون محور هستیم و در راستای اهدافمان قهرمان محوریم و باید شرایط را برای فدراسیون ها و ورزشکاران برای حضور در المپیک فراهم کنیم چرا که بهتربن های دنیا در یک رقابت برابر شرکت می کنند و همه در شرایط مساوی و با کسب سهمیه آمدند و وظیفه ذاتی کمیته ملی المپیک حمایت و ایجاد بستر مناسب برای حضور پر قدرت در مسابقات است.


*ورزش بعد انقلاب پیشرفت کرد

وی در مورد پیشرفت ورزش در المپیک برای کشورمان گفت: ما تا کنون در 15 المپیک حضور داشتیم و 60 مدال بدست آوردیم. این در حالی است که ما از سال 1948در المپیک حضور داشتیم و 8دوره قبل از انقلاب بوده است و 7دوره بعد از انقلاب و در این دوره ها ما 29مدال قبل از انقلاب و 31مدال بعد از انقلاب بوده و با توجه به اهمیت طلا در المپیک ما توانستیم در 5دوره بعد از انقلاب مدال طلا بدست آوردیم و قبل از انقلاب تنها دو دوره مدال طلا بدست آوردیم و این نشانه موفقیت ورزش در دوران پس از انقلاب است اما کشوری با شرایط مشابه مثل مجارستان تا کنون 600مدال المپیک را بدست آورده و این نشان می دهد برنامه ریزی مناسبی برای کسب مدال داشته اند.

*پیش بینی اما 5 مدال طلا و رتبه پانزدهم در ریو است

هاشمی گفت:ما برای این دوره از المپیک از لحاظ تعداد سهمیه نداریم اما در بحث مدال آوری در المپیک ریو کار سختی پیش رو داریم و نمی توانیم پیش بینی مدال و رتبه را انجام دهیم اما بر اساس مطالعات انجام شده بر روی المپیک های 2000 تا 2012 لندن به این نتیجه رسیدیم که بر اساس مدال طلا کشور هایی که توانستند رتبه دهم را کسب کنند 9 مدال طلا گرفته اند و ما که در رتبه 17 قرار داشتیم یک طلا باعث ایجاد این رتبه در جدول شد و نمودار فرضی در رابطه با این المپیک ها نشان می دهد ما می توانیم با کمی بالا و پایین و با کسب 5 مدال طلا می توانیم تا رتبه 15 المپیک هم بدست بیاوریم.

وی ادامه داد:ما 5 ماه حیاتی برای حضور در المپیک داریم و هر عاملی که باعث آسیب به ورزشکاران شود از جمله حرف ها و کم توجهی ها و اختلاف سلیقه ها و اختلافات شخصی به قهرمانان ما ضربه بزند باید از بین برود ، قهرمانان را حمایت کرد و مشکلاتشان را حل کرد نه اینکه به آنها ضربه زد.

*از لحاظ مالی فدراسیون ها را حمایت می کنیم

رئیس کمیته ملی المپیک گفت:برخی موارد مثل مصدومیت ها را نمی توان پیش بینی کرد اما ما از لحاظ مالی باید فدراسیون ها را حمایت کنیم و از این فرصت حیاتی باید استفاده کرد البته در این باره باید اولویت بندی شود و رشته هایی مثل کشتی، وزنه برداری، بوکس، تیراندازی، جودو و ...باید در اولویت باشد ما حمایت کنیم تا این غیرت و تعصب به مدال تبدیل شود ما ظرفیت ارتقای سطح مدال آوری را داریم.

* برای سال 95 ، 113 میلیارد طلب کرده ایم

وی ادامه داد: ما تا به حال مبلغ 35میلیارد تومان از بودجه دولتی برای فدراسیون ها هزینه شده و البته 10میلیارد آن به کمیته پارالمپیک بوده و ما هنوز از بودجه تعیین شده 6 میلیارد طلب داریم که بابد از بودجه دولتی به فدراسیون ها بدهیم و برای سال آینده 113 میلیارد تومان درخواست کردیم چرا که سال المپیک است و ما پول بیشتری نیاز داریم و از دولت محترم درخواست کردیم که فعلا مبلغی را در اختیار ما قرار دهند تا برنامه ها را پیش ببریم و ما دو هفته پس از المپیک باید به مسابقات ساحلی اعزام شویم اما بی تعارف بودجه نباشد اعزام را لغو می کنیم و حتی در المپیک هم مجبوریم در اعزام و تعداد ورزشکاران تجدید نظر کنیم.

هاشمی گفت: در المپیک ریو هزینه ها دو برابر المپیک لندن است و با توجه به طول مسافت و گرانی بلیط و قیمت دلار و غیره است و این موضوع باید جبران شود و گرنه در این المپیک به مشکل خواهیم خورد.

وی در مورد جلسه در نهاد ریاست جمهوری گفت: ما مشکلات را ارائه دادیم و مقرر شد یک طرحی را به معاون محترم رئیس جمهور ارائه دهیم و این مورد موافقت قرار گرفت که در برخی مسائل و مشکلات دولت و وزرا به ما کمک کنند و من هم معتقدم دولت هم عزم کمک دارد و شخص معاون اول رئیس جمهور با قبول این طرح نشان داد که قصد کمک دارد اما باید دید این موضوع در چه زمانی انجام می شود و چقدر مشکل مالی ما را برای حضور در المپیک حل می کند.

* اصلاح اساسنامه ها آنها را به سمت یکپارچگی برد

هاشمی در مورد اساسنامه های فدراسیون ها گفت: در بحث اصلاح اساسنامه ها ذاتا حرکت خوبی بود اما ما دیدیم در ادامه این اصلاحات کم کم به سمت یکپارچگی می رود که این با اساسنامه و قوانین جهانی مغایرت دارد. اساسنانه هر فدراسیون باید در فضای خودش و با شرایط خودش انجام گیرد و لذا ما در نامه های متعدد به وزارت ورزش و جوانان ایراد آن را عنوان کردیم و گفتیم و خواستیم که ما در جریان اصلاحات اساسنامه قرار بدهید اما این اتفاق نیفتاد.

* اصلاحات باید طبق اصول باشد

وی افزود: ما به دنبال این نیستیم که فدراسیون ها زیر مجموعه ما باشند اما باید طبق اصول اصلاحات انجام شود و فدراسیون ها باید مستقل شوند و اصلاحات نباید محرمانه انجام می شد.من امروز در ورزش نیامدم تجربیات زیادی دارم کجای دنیا مدیر کل ورزش استان رئیس مجمع میشود؟
خودمان را گول نزنیم دولت اگر کمک می کند دلیل نمی شود اساسنانه فدراسیون ها را آنچنان که می خواهد تشریح کند.
تدبیر این است که کار جمعی بکنیم نه اینکه محرمانه تغییراتی بدهیم که فردا ورزش متضرر شود.من این موضوع را فهمیدم و در نامه ای تشریح کردم و باید جلوی این اتفاق را می گرفتم و خودم را مسئول می دانم اصلاحات اساسنامه باید با مشورت و طبق موازین جهانی تصحیح شود.

هاشمی گفت :من می توانستم به میزم بچسبم و کاری نداشته باشم اما من مسلمانم و باید به وظیفه ام عمل می کردم اصلاح اساسنامه پنهانی و محرمانه از ما انجام شد و مواردی را لحاظ کردند که در آینده به ورزش ما لطمه می زند و من هم وظیفه دیدم در این باره نامه ای به دولت محترم بزنم و در این باره توضیحاتی را بدهم.

وی در مورد تعلیق برخی فدراسیون ها به دلیل تغییر اساسنامه گفت:من دیدگاهم مثبت است و بعید می دانم که اتفاقی برای فدراسیون ها بیفتد اما این اتفاق باید داخلی حل شود و به مجامع جهانی کشیده نشود.

*حرف وزارت ورزش غیرکارشناسی بود

خارج از عبارات خشن هم می شود دغدغه های دولت و ادارات کل ورزش را هم در اساسنامه گنجاند کاری که در همه دنیا انجام می شود.

حرف وزارت ورزش غیر کارشناسی بود و وزیر در مورد ریاست مجمع نمی تواند اختیارات خود را به مدیران کل استان ها در مورد ریاست مجمع واگذار کند.

در مورد تغییر اساسنامه فدراسیون فوتبال با توجه به سابقه تعلیق درگذشته گفت: ما در آن زمان با نوشتن و تغییرات اساسنامه یک تهدید را به فرصت تبدیل کردیم و این اتفاق در کمیته انتقالی افتاد در نامه ای در سال 86 به هیئت دولت ارسال شد که پیرو آن تغییرات اساسنانه به اطلاع دولت و تایید شد و پس از آن به تایید فیفا رسید و روال اداری آن طی شد.

* کفاشیان انتخابات شرکت نکند تا به المپیک برسیم

ما المپیک را فدای فوتبال نمی کنیم اما اسناد و مدارک تغییرات را که به تایید دکتر داوودی معاون وقت رئیس جمهور رسیده بود و در سایت نهاد ریاست جمهوری کار شده بود موجود است و تصویب اساسنامه توسط دولت انجام شده است .

البته من از آقای کفاشیان می خواهم که در انتخابات شرکت نکند تا ما بتوانم به المپیک برسیم(شوخی)

لحظه به لحظه با نشست خبری رئیس کمیته ملی المپیک


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار