چند خبر از پنجمین جشنواره مد و لباس فجر/ زمان اختتامیه مشخص شد

زمان برگزاری اختتامیه جشنواره مد و لباس فجر، تعیین شد.

به گزارش  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روابط عمومی پنجمین جشنواره مد و لباس فجر، اخبار تازه‌ای را منتشر کرده که در ادامه آن را می‌خوانید. اهم این اخبار تعیین زمان برگزاری اختتامیه این جشنواره است.


19 اسفندماه زمان برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، روز چهارشنبه 19 اسفندماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از ساعت 16 در تالار وحدت تهران با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علی مرادخانی، معاونت هنری وزارت ارشاد؛ حمید قبادی، رئیس پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر و جمعی از طراحان، تولیدکنندگان، صنعتگران و فعالان این حوزه و اصحاب رسانه برگزار می‌شود.

در این مراسم که مهدی وجدانی کارگردانی آن را برعهده دارد، ضمن اجرای برنامه‌های متنوع از برگزیدگان بخش های مختلف رقابتی در 34 گروه اعلام شده در فراخوان، تقدیر و تجلیل خواهد شد.

اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر چهارشنبه 19 اسفندماه از ساعت 16 در تالار وحدت برگزار می شود.


آغاز رقابت 20 طراح فعال حوزه عفاف و حجاب در مسابقه زنده طراحی چادر 

مسابقه زنده طراحی چادر با حضور 20 طراح فعال عفاف و حجاب از صبح امروز در پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر آغاز شد. 

طراحان و فعالان حوزه عفاف و حجاب که در زمینه تخصصی چادر فعالیت دارند از امروز صبح رقابت خود را برای طراحی و دوخت چادر آغاز کردند.

این طراحان که از تهران و سایر استان های کشور در این رقابت حضور دارند تا پایان وقت امروز فرصت دارند در حضور هیئت داواران متشکل از کارشناسان دینی،تولید،طراحی،دوخت و توزیع طرح چادر خود را بر اساس معیارهای اسلامی ایرانی و با ایجاد خلاقیت،ابتکار و نوآوری به عرصه دوخت تبدیل نمایند.

این رقابت از ساعت 10 تا 19 ادامه داشته و طراح برگزیده در اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر معرفی و تقدیر خواهد شد.


دومین جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی  استان البرز از 16 تا 22 اسفندماه برگزار می‌شود

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در مورد نمایشگاه استانی مد و لباس این استان گفت: دومین نمایشگاه مد و لباس استان البرز از 16 تا 22 اسفندماه در نگارخانه قائم مقامی برگزار می‌شود.

حسینی ادامه داد: علاوه بر جشنواره‌های استانی، تا به حال چند نمایشگاه مد و لباس در اداره کل ارشاد استان داشتیم و از فعالان این حوزه دعوت کردیم که نمایشگاه‌های تخصصی برگزار کنند. 

او در مورد اهداف این نمایشگاه گفت: عده‌ای فکر می‌کنند وظیفه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نظارت بر پوشش افراد در خیابان است، اما وظیفه ما این است که از هنرمندان دعوت کنیم تا مناسب سلیقه هر منطقه از کشور لباس طراحی کنند و به نمایش بگذارند تا کار آنها به تولیدکننده معرفی شود. بقیه اقدامات به سایر نهادها مانند آموزش و پرورش، وزارت صنعت و... برمی‌گردد که چگونه از این طرح‌ها استفاده کنند.

حسینی ادامه داد: نظر ما این است که در جشنواره مد و لباس به سمت معرفی مد و لباس اسلامی ایرانی برویم. من با برگزاری نمایشگاه‌های عفاف و حجاب به تنهایی موافق نیستم بلکه فکر می‌کنم نمایشگاه عفاف و حجاب باید همراه با نمایشگاه مد و لباس باشد و سعی داریم این موضوع را در استان جا بیندازیم.

مدیرکل ارشاد البرز ادامه داد: خوشبختانه استان البرز در زمینه طراحی لباس نیروهای خوبی دارد که بسیار فعال هستند و نمایشگاه‌های انفرادی زیادی از کارهای آنان برگزار شده است. در واقع ظرفیت کرج بسیار بیشتر از این نمایشگاه‌ها است ولی طراحان باید خیالشان راحت باشد که شرکت در جشنواره و نمایشگاه برای آنها خروجی هم دارد و می‌توانند کار خود را به تولیدکننده معرفی کنند و تولید انبوه داشته باشند.

حسینی افزود: بیشتر فعالیت‌های حوزه مد و لباس هم اکنون در خانه‌ها برگزار می‌شود اما اگر بتوانیم آنها را به فضای رسمی بیاوریم و طرح‌ها را به تولید انبوه برسانیم نتیجه خوبی به دست می‌آوریم.

او با اشاره به فعالیت‌های کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: فعالیت‌های آقای قبادی کاملا به چشم می‌آید و دل ما گرم است که با یک برنامه حساب شده جلو می‌روند. امیدوارم این همکاری تنگاتنگ ما با مجموعه کارگروه ساماندهی مد و لباس نتیجه خوبی در استان البرز داشته باشد.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار