ساری؛

دریا، جنگل، کوه سه جاذبه در یک پارک

پارک جنگلی سی سنگان نوشهر با ساحلی زیبا ، جنگلی انبوه و ارتفاعاتی چشم نواز آماده پذیرایی از مسافرانی است که همه جاذبه های شمال را در یک نقطه می خواهند ببینند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، این پارک جنگلی در ۲۷ کیلومتری جاده نوشهر به نور قرار دارد و یکی از قدیمی ترین و زیباترین پارک های شمالی کشور است.

جنگل سی سنگان ، تنها ذخیره‌گاه شمشاد کشور و خاورمیانه با ترکیبی از گونه‌های درختی مانند توسکا، لرگ، بلوط، آزاد، لیلکی، انجیر، داغداغان، انار، ازگیل، سرخ ولیک، گوجه جنگلی، توت، سیاه تلو، سیاه ال و سیاه اربه است که قطر برخی از این درختان به بیش از دو متر می رسد.

پستاندارانی چون شوکا، مرال، خرس قهوه‌ای، پلنگ، روباه، گربه جنگلی، گراز و شغال نیز در اعماق این جنگل زیست می کنند و خطری برای گردشگران که از در ورودی وارد این پارک جنگلی می شوند، ندارند.

این بوستان جنگلی که سال 1344 ساخته شد با ۶۰۲ هکتار مساحت ، تنها چند متر با ساحل سنگی و زیبای نوشهر فاصله دارد.

وجود کمپینگ، نمازخانه، تالار، کافی شاپ، سفره خانه، رستوران، فروشگاه های متعدد، پلاژ بانوان و آقایان، موج سواری، جت اسکی، پیست اسکیت، دوچرخه سواری، پارک کودک، پارک بادی، پیست اسب سواری و پیست ماشین های کنترلی از جمله امکانات این پارک است.

در خصوص علت نام گذاری این پارک روایتهای تاریخی نیز وجود دارد بر اساس یکی از این افسانه ها، در گذشته‌های خیلی دور بر این سرزمینملکه‌ای به نام شیمای چهل گیس حکومت می‌کرد و زمانی که افراسیاب برای نبرد به این منطقه آمده بود با ملکه پیمان می‌بندد اما منوچهر فرزند ایرج که از این عهد خشمگین می‌شود سد نماز کجور را از بالای کوهستان رها می‌کند و سیلاب، لشگریان افراسیاب و شیمای چهل گیس را به دریا می برد , از این پس این سرزمین به سیل و سنگان شهرت یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، نوشهر ، سی سنگان ، پارک ، جنگل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار