کاهش 6 درصدی سقط درمانی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از کاهش 6 درصدی سقط درمانی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،کامروز امینی افزود: از ابتدای امسال تاکنون تعداد 128 مورد پرونده با موضوع سقط درمانی در اداره‌کل پزشکی قانونی استان پذیرش شده است که از این تعداد 87 مورد با بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز، منجر به صدور مجوز سقط طبی شد.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد افزود: تعداد 14 مورد عدم صدور مجوز و تعداد 27 مورد نیز بعد از تشکیل پرونده به جهت عدم پیگیری مراجعین بایگانی شده است.

وی عنوان کرد: آمار صدور گواهی سقط درمانی در مدت مشابه سال گذشته تعداد 93 مورد بوده است که در مقایسه با امسال 6.4 درصد کاهش داشته است.

این مسئول گفت: مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی یکی از مهم‌ترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی (ولوج روح در جنین) و یا پیش از 19 هفتگی بر اساس سونوگرافی‌های معتبر دوره‌ای باشد.

امینی افزود: در صورتی که مادر مهم‌ترین شرط که همان سن بارداری کمتر از 19 هفته است را داشته باشد، موارد دیگر یعنی وجود ناهنجاری در جنین که موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می‌سازد، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین باید توجه داشت که همه ناهنجاری‌های جنینی موجب صدور مجوز سقط درمانی نمی‌شود و تنها ناهنجاری‌هایی که موجب حرج مادر باشد و این موضوع به تأیید سه پزشک متخصص و معتمد برسد، یکی از شروط صدور مجوز سقط درمانی خواهد بود
انتهای پیام /
برچسب ها: سقط ، جنین ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.