کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی از کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد و گفت: نرخ سود از 14 درصد به 12 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  یزد، بهزاد سلطانی ظهر امروز در دیدار با اساتید دانشگاه‌های استان یزد در دانشگاه یزد اظهار داشت: نرخ سود بانکی در همه بانک‌ها کاهش پیدا کرده، بر این اساس نرخ سود تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز از 14 درصد به 12 درصد رسیده است.

وی عنوان کرد: تسهیلات قرض‌الحسنه چهار درصد نیز از سوی این صندوق به افراد واجد شرایط تعلق می‌گیرد که این وام بیشتر برای تجهیز و تامین امکانات مورد نیاز دفاتر شرکت‌های بنیان اختصاص می‌یابد.

سلطانی با تاکید بر اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی کشور، بر خلاف آنچه عده‌ای مطرح می‌کنند، سخت‌گیری برای طرح‌ها ندارد، بیان کرد: از استان یزد تاکنون 48 طرح برای دریافت تسهیلات به این صندوق معرفی شده‌اند که 29 طرح آنها مصوب شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان کرد: رقم تسهیلات اعطا شده به این طرح‌ها تاکنون 70 میلیارد ریال بوده است و سایر طرح‌ها نیز بررسی و برای دریافت تسهیلات معرفی می‌شوند.

وی تاکید کرد: در کل کشور نیز تاکنون مبلغ 500 میلیارد تومان برای طرح‌های ارائه شده پرداخت شده است و در عمل سخت‌گیری در مورد طرح‌های خوب وجود ندارد.

سلطانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان باید در دانشگاه‌های استان یزد مستقر شوند، عنوان کرد: در این صورت حلقه پژوهشی گمشده میان صنعت و دانشگاه متصل می‌شود و باید یک عزم جدی در این زمینه وجود داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ماموریت‌های صندوق رشد و شکوفایی خاطرنشان کرد: این صندوق در صدد تامین مالی در راستای توسعه فناوری است و با حمایت‌های مادی، به توسعه اقتصاد دانش‌‌بنیان در کشور کمک می‌کند تا کشور از اقتصاد نفتی به اقتصاد دانش‌‌بنیان برسد.

رئیس صندوق رشد و شکوفایی تصریح کرد: بر اساس قوانین این صندوق، تسهیلات صندوق تنها به شرکت‌ها و موسسات خصوصی یا تعاونی دانش‌بنیان اعطا می‌شود و در این زمینه سخت‌گیری وجود ندارد و دانشگاه‌ها نیز می‌توانند در زمینه ایجاد شرکت‌های دانش‌‌بنیان طبق قوانین و مقررات وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: سودآوری ، تسهیلات ، نوآوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار