محرومیت از تحصیل 250 هزار دانش آموز یمنی

یک مرکز پژوهشی یمنی اعلام کرد که جنگ در تعز یمن 468 مدرسه را در این استان به تعطیلی کشانده و منجر به محرومیت از تحصیل 250 هزار دانش آموز یمنی شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رسانه‌های یمنی، مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای و تربیتی یمن با انتشار گزارشی در خصوص جنگ در استان تعز و محرومیت دانش آموزان این استان در سال جاری تحصیلی افزود: در چهار شهرستان صاله، مسراخ، ذبا و وازعیه تمام مدارس تعطیل شده و چهار شهرستان قاهره، مظفر، مخا و حیفان حدود 60 تا 80 درصد مدارس تعطیل است.

در گزارش مرکز پژوهش‌های رسانه‌ای و تربیتی یمن آمده است شمار دانش آموزان یمنی در استان تعز 800 هزار دانش آموز بوده که حاکی از آن است که یک سوم دانش آموزان این استان بخاطر جنگ و تجاوز اشغالگران محروم از تحصیل شده‌اند.

بر این اساس، از آغاز سال تحصیلی جدید هیچ حمایتی از نهادها و سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل برای حمایت مالی از مدارس و معلمان تعزی صورت نگرفته و بسیاری از معلمان این استان اکنون به صورت داوطلبانه به تدریس مشغول هستند.

استان تعز دارای یکهزار و 624 مدرسه است که اکنون به دلیل جنگ و حمله متجاوزان به یمن 468 مدرسه آن به تعطیلی کشیده شده است.

این مرکز پژوهشی در پایان از جامعه جهانی خواست که با فشار بر متجاوزان، حمله به مدارس یمنی را متوقف کنند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار