عفو ،امری فراتر از تمدن ساده بشری است

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با تبیین جایگاه و اهمیت عفو و بخشش از نظر مبانی اسلامی و اعتقادی ، گفت: عفو زیباترین جلوه از صفات خداوند و امری فراتر از تمدن ساده بشری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در آیین عفو خانواده مرحوم رضایی و محیط بان در بند دنا 'اسعد تقی زاده ' افزود: عفو همواره نقشی اعجازگونه در کاهش کینه ها و دشمنی ها و نقطه عطفی در ایجاد امنیت و آسایش جامعه است.
وی با تقسیم بندی و طبقه بندی فلسفه وجودی انسان ها و جوامع بشری به سه نوع جوامع مادون تمدن، دارای تمدن و مدنیت و فراتر از تمدن ، گفت: جامعه ای که در آن خشم ، کینه، دشمنی،بغض و منفعت و تقابل باشد خواستگاه آن جامعه مادون مدنیت است.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: در جوامع مادون تمدن کمترین اثاری از وجود مدنیت پیدا نمی شود و در آن انسانها همواره ضایع گر حق دیگر افراد جامعه هستند و بی شک این نوع جوامع قابل فروپاشی و نابودی است.
وی با تشریح بخش دوم از تقسیم بندی جوامع ، گفت: جامعه ای که درآن قراردادها بر پایه معامله و عدالت باشد به گونه ای که پای بست این جامعه انواع معامله ها و قراردادها است.
آیت الله ملک حسینی افزود: در این نوع جوامع انسانها همواره یک رابطه بده و بستانی دارند و روابط بر پایه احترام متقابل است .
نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در حالی که در جوامع فراتر از تمدن روابط ها دیگر قراردادی و بر اساس یک تمدن ساده بشری امروزی نیست.
وی یاداور شد: پایه و مبنای چنین جوامعی بر کرامت انسانی و فضیلت ها استوار است و اعمال و رفتار انسان فراتر از معامله و عدل است.
آیت الله ملک حسینی اظهار کرد: به همان میزان نیز لذت آثار و پیامدهای چنین جوامعی فراتر از لذت عدالت و جامعه متمدن خواهد بود
وی در بخش دیگری از سخنان خود حفظ محیط زیست و زنده نگه داشتن چرخه زیست محیطی را ضرورتی غیرقابل انکار دانست و افزود: خسارت و تخریب زیستگاه جانواران و گیاهان در حقیقت تخریب زندگی فرزندان و ایندگان است.
آیت الله ملک حسینی از خانواده مقتول، بستگان و نزدیکان ، طوایف ، گروه های مختلف مردمی اعم از رسانه ها، هنرمندان، مسئولان و مقامات کشوری و استانی و همه افرادی که در این موضوع مهم اجتماعی نقش داشتند نیز قدردانی کرد.
محیط بان دنا 'اسعد تقی زاده''که حکم اعدام وی نیز خرداد سال گذشته صادر شده بود از سوی اولیای دم مرحوم 'مجتبی رضایی نیک' بخشیده شد.
در تاریخ 26 مرداد 87 در منقطه حفاظت شده دنا مرحوم مجتبی رضایی نیک به دست اسعد تقی زاده محیط بان دنا کشته شد.
سرانجام پس از هشت سال از این اتفاق خانواده مرحوم رضائی نیک بهمراه بستگان و نزدیکان خود با حضور در دفتر آیت الله ملک حسینی نمانیده ولی فقیه و در آیین باشکوهی اقدام به بخشش قاتل کردند
انتهای پیام /
برچسب ها: عفو ، تمدن ، بشر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.