حمایت فاطمه گودرزی از برگزاری جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ»‌

جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» با مضمون و رسالت مهم خود می‌تواند موجب ارتقای شناخت مردم در زمینه زندگی و شخصیت امام حسین (ع) شود.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس «چهل‌چراغ»؛ فاطمه گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص برگزاری این جشنواره با موضوعیت زندگی امام حسین (ع) گفت: جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل‌چراغ» با مضمون و رسالت مهمی که دارد، می‌تواند اتفاقات مثبتی را در جامعه رقم بزند و اطلاعات و شناخت مردم را در زمینه زندگی و شخصیت امام حسین (ع) و اینکه ایشان چه کسی بودند و چه کارهایی را برای رسیدن به آزادی و آزادگی واقعی انجام می‌دادند، بالا ببرد و امیدوارم فعالیت جشنواره‌های خصوصی و حرفه‌ای اینچنینی ما بیشتر شود.

گودرزی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اهمیت جایگاه جشنواره‌های موضوعی و تخصصی اظهار داشت: در کل من به عنوان بازیگر و کسی که سابقه برگزاری جشنواره‌های موضوعی را دارم، با این جریان موافق هستم و عقیده دارم که تعدد جشنواره بسیار اتفاق خوبی است. البته در این راستا باید توجه داشت که از بیت‌المال برای رسیدن به هدف و نشان دادن جشنواره استفاده نکنیم؛ چرا که جشنواره باید خصوصی باشد.

وی افزود: بی‌تردید مردم ناراحت می‌شوند که هر روز شاهد برگزاری جشنواره‌های متنوع با پول خودشان باشند، اما نان در سفره‌شان نباشد. پس اگر با فعالیت بخش خصوصی در برگزاری جشنواره آغاز به کار کنیم بسیار ایده‌آل است؛ چون مردم را شاد نگه می‌دارد و به آن‌ها اطلاعات فراوانی می‌دهد و از طرفی هم آن‌ها را بیشتر در محیط‌های فرهنگی قرار می‌دهد تا مقوله‌های موضوعی فراوانی را بیاموزند و بر داشته‌های خود اضافه ‌کنند.

این بازیگر تصریح کرد: بنابراین من با برگزاری جشنواره مردمی فیلم و عکس«چهل‌چراغ» که به موضوع زندگی امام حسین (ع)، واقعه روز عاشورا و پیاده‌روی اربعین حسینی می‌پردازد و هر جشنواره دینی دیگری موافق هستم، چون اگر به درستی برگزار شود و آگاهی‌ و اطلاعات مناسبی در این زمینه به مردم بدهد و به یادگیری و ارتقای درک آن‌ها از جریان مورد نظر کمک کند و نکات مثبتی به گستره ذهن آنها اضافه کند، پیامد‌های مثبتی را به دنبال خواهد داشت.

جشنواره مردمی فیلم و عکس «چهل چراغ» از 20 تا 23 اردیبهشت 1395 و همزمان با اعیاد شعبانیه در تهران برگزار خواهد شد و متقاضیان تا 25 اسفنذ 1394 فرصت دارند تا براساس فراخوان آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

علاقه‌مندان برای اطلاع از جزئیات بیشتر جشنواره و ارسال آثار خود می‌توانند با مراجعه به سایت www. chehelcheragh. ir نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام اقدام کنند.



انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.