خوراکی‌های غنی از چربی که باید بخورید!

یک متخصص نغذیه گفت : حداکثر 30 درصد انرژی روزانه از چربی‌ها به ویژه چربی های گیاهی تأمین می‌شود.

محمدحسن عزیزی متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه حداکثر باید 30 درصد انرژی روزانه از چربی‌ها به ویژه گیاهی تأمین شود، اظهار کرد: به طور معمول مصرف چربی‌ها در هرم غذایی و برنامه روزانه توصیه نمی‌شود و اگر هم مصرف شود در حد خیلی کم است، اما روغن‌ های گیاهی بهترین گزینه برای طبخ غذا است و بهتره از روغن‌های گیاهی مانند زیتون، ذرت، سویا، کنجد، پنبه دانه برای طبخ استفاده شود.
 
وی افزود: حداکثر مصرف روزانه چربی‌ها در هرم غذایی 30 درصد انرژی روزانه است. همه روغن‌های گیاهی ، طبیعی و مناسب هستند به جز نارگیل که دارای روغن اشباع شده است توصیه می‌شود؛ در مصرف روزانه از نارگیل کمتر استفاده شود.
 
عزیزی تصریح کرد: مغز دانه‌هایی مانند پسته، بادام، بادام زمینی، گردو، فندق، شاهدانه، کنجد و ... به عنوان دانه‌های چربی برای تغذیه مناسب است، اما باید در مصرف آنها نیز دقت شود تا بیش از اندازه استفاده نشود.
 
وی در بخش پایانی گفت: بهتر است؛ چربی‌های حیوانی مانند روغن زرد، روغن کرمانشاهی، کره، خامه، سرشیر، دنبه، پی و ... در هرم غذایی و برنامه روزانه استفاده نشود؛ زیرا چربی‌های حیوانی اشباع شده هستند و فرد با مصرف آن دچار عارضه‌های مختلف مانند افزایش وزن، اختلالات گوارشی و ... می‌شود و عاملی برای تهدید سلامت بدن است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار