شیراز؛

آتش سوزی گسترده در پاساژ

بی احتیاطی منجر به آتش سوزی گسترده در پاساژ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرمانده ایستگاه دو آتش نشانی شیراز گفت: پس از اعلام مرکز فرماندهی به ایستگاه دو، آتش نشانان به محل حادثه که یک پاساژ در چهار راه سینما سعدی بود اعزام شده و با توجه به گستردگی آتش سوزی، آتش نشانان از ایستگاه های 11 و یک نیز به محل حادثه شتافتند.

جواد جوکار در شرح این عملیات و حادثه ادامه داد : این آتش سوزی از اتاقک موجود در پارکینگ پاساژ که محل استراحت نگهبان بود آغاز شد که به علت رعایت نکردن نکات ایمنی و نبود سیستم گرمایشی و روشنایی و قطع برق اتاق، شخص مذکور از اجاق تک شعله و گاهاً شمع برای گرمایش و روشنایی استفاده می کرده که همین امر و رعایت نکردن نکات ایمنی، موجب آتش سوزی پاساژ شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه پارکینگ این پاساژ به صورت غیر ایمن و غیر استاندارد و به عنوان انباری استفاده می شده، آتش به صورت گسترده شعله ور و به دیگر طبقات سرایت کرده بود.

فرمانده ایستگاه دو بیان کرد: با توجه به گستردگی آتش سوزی، آتش نشانان به صورت همزمان از دو نقطه از قسمت پارکینگ و قسمت پشتی پاساژ که منتهی به منازل مسکونی بود، به طور همزمان آتش را هدف گرفته و با تجهیز خود به سیستم هوای فشرده و با چندین رشته آبدهی، مانع از گسترش آتش به طبقات دیگر که انبار پارچه بود شدند.

جوکار اظهار کرد: علی رغم تاکیدات این سازمان، مبنی بر ایمن کردن مراکز تجاری و تجهیز اینگونه مراکز به سیستم اعلام و اطفا مناسب، در این پاساژ هیچ گونه سیستم اطفایی وجود نداشت، لذا از کلیه صاحبان پاساژ تقاضا می شود به منظور ایمن کردن خود و اموال و جان شهروندان، در موقع ساخت، نسبت به تجهیز کردن ساختمان اقدامات لازم را انجام دهند.

جوکار خاطر نشان کرد: اطفا این آتش سوزی که با درایت و سرعت عمل آتش نشانان، به طبقات فوقانی که انبار پارچه بود نرسید، حدود یک ساعت به طول انجامید.

انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار