صدرعاملی: جشنواره «حسنات» یك رویداد خاص است

رسول صدرعاملی، كارگردان و فیلم‌نامه‌نویس مطرح ایرانی جشنواره حسنات را یك رویداد خاص دانست كه تاكنون نمونه آن را در كشور مشاهده نكرده است.

به گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ رسول صدرعاملی كه به عنوان میهمان ویژه اختتامیه به دلیل سال‌ها فعالیت سینمایی مورد تجلیل قرار خواهد گرفت، با اشاره به برگزاری این جشنواره در اصفهان گفت: جای خرسندی است كه چنین جشنواره ای به نام حسنات در اصفهان و با هدف دستگیری از افراد نیازمند و در قالب یك كار فرهنگی برگزار می شود.

وی مهم ترین نتیجه و نقش این جشنواره را فرهنگ سازی عنوان كرد و افزود: كاری كه جشنواره حسنات می تواند در مباحث خیرخواهی و نیكوكاری در جامعه انجام دهد این است كه دریچه های جدیدی از كمك به دیگران را بگشاید.

وی با اشاره به نقش خود در داوری بخش داستانی و فیلم های مستند این جشنواره افزود: فیلم های این بخش را بسیار مناسب ارزیابی كردم و با پایان پذیرفتن این جشنواره باید بگویم مهم حضور داشتن است و در كمك رسانی اندازه كمك و نحوه آن چندان تفاوتی ندارد.

صدرعاملی خاطرنشان كرد: به نظر من جشنواره موضوعی حسنات در قالبی كه انتخاب كرده است بسیار می تواند مثمرثمر باشد، البته ما در همه فیلم های ایرانی رگه هایی از خیرخواهی را مشاهده می كنیم ولی نحوه مطرح شدن این خیرخواهی‌ها با اهمیت است؛ اینكه هنرمند به شكل جذاب و باورپذیر بتواند مرز باریك بین شعار و و نصحیت كردن را بشناسد و در قالب هنری خود به شكل هنرمندانه به آن بپردازد بسیار مهم است.

این كارگردان و فیلم‌نامه نویس به مسئولان جشنواره پیشنهاد داد: با ایجاد یك سایت دائمی برای كاربران خود و دریافت هزینه اندك نسبت به فروش فیلم های ارسالی به پنجمین دوره جشنواره حسنات در فضای مجازی اقدام كنید تا مردم با پرداخت هزینه ای اندك در طول سال از این فیلم ها بهره مند شوند.

گفتنی است؛ رسول صدرعاملی در عرصه‌های مختلف كارگردانی، نویسندگی و تهیه‌كنندگی سینما فعالیت دارد و آثار او توانسته جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی از آن خود كند. وی در این دوره از جشنواره حسنات به عنوان داور بخش مستند و داستانی به داوری آثار پرداخت و همچنین در اختتامیه پنجمین دوره جشنواره فیلم كوتاه حسنات مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.