حمایت بنیاد ملی نخبگان از مخترعان متناسب با سطح اختراعات

سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش‌بنیان از حمایت بنیاد ملی نخبگان از مخترعان متناسب با اختراعات سطح 1، 2، 3، خبر داد.

محمدرضا صاحبکار خراسانی سرپرست امور شرکتها و موسسات دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اگر فرد مخترعی، اختراعی را داشته باشد ساز و کاری را در بنیاد ملی نخبگان برای ‌آنها تدارک دیده‌ایم تا افراد مخترع به ‌آن ها مراجعه کنند و ساز و کار حمایتی ویژه‌ای را متناسب با اختراعات سطح 1،‌2، 3، دریافت کنند. 

وی ادامه داد: در بنیاد ملی نخبگان حمایت‌های خاصی را بر مبنای امتیازهایی که این مخترعان کسب کرده‌اند برای آن‌ها اجرا می‌شود.

صاحبکار خراسانی در خصوص ماده 9 قانون که مربوط به استقرار شرکتهای دانش بنیان در پارک‌های علم و فناوری است، تصریح کرد:‌ براساس ماده 9 قانون که مربوط به استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری است می‌توانند این شرکتها از تاریخ صدور مجوز توسط مدیریت پارک‌ و نسبت به درآمدهای حاصل از فعالیت های مذکور که صرفا در پارک‌های علم و فناوری تحقق می‌یابد از مزایای قانون مناطق خاص برخوردار شوند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر جهت رسیدگی یکنواخت و تخصصی به شرکتهای دانش‌بنیان و با توجه به بخشنامه مورخ 24 آبان ماه 94 سازمان امور مالیاتی کشور، گروههای تخصصی متشکل از ممیزان خبره در ادارات امور مالیاتی تشکیل شده و پرونده‌های مالیاتی از سوی ممیزان بررسی می‌شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.