قزوين؛

برگزاری اولین همایش معاونین و مربیان پرورشی استان

اولین همایش معاونین و مربیان پرورشی آموزش و پرورش استان امروز با حضور هزار مربی پرورشی مناطق چهارده گانه در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان ؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در این مراسم گفت: مربیان پرورشی باید شرح صدر را سرلوحه کار خود قراردهند و با دانش آموزان رابطه دوستانه برقرار کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی استفاده از حکمت های قرآنی را از اقدامات مربیان پرورشی برای جذب بیشتر دانش آموزان عنوان کرد و افزود: مربیان باید با زبان ساده و شیوا و باشناخت روحیه دانش آموزانشان  از چشمه های معرفت که شامل حکمت های قرآنی و احادیث است استفاده و آنها را به مکتب اسلام بیشتر آشنا کنند.

وی با اشاه به اینکه مربیان پرورشی باید قلب دانش آموزان را با معارف اسلامی تسخیر کند و تربیت خود را در آموزه های دینی به افراد منتقل کنند اظهارداشت: تربیت دانش آموزان بااجرایی شدن خواسته هایشان همراه می شود و برای استفاده از خلق و خوی افراد می تواند جذب بیشتر را برای افراد به همراه آورد .

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم دراین مراسم گفت: در تربیت اسلامی، مربیان باید تشنگی و احساس فراگیری را در بین دانش آموزان به وجود آورند و این امر محبت بیشتر مربیان و دانش آموزان را به همراه خواهد داشت.

سالار قاسمی با بیان اینکه مربیان باید مطلوب دانش آموزان را بکار گیرند تا به مکتب اسلام برسند، افزود: مربیان پرورشی که کار تربیتی را نیز برعهده دارند، باید خواسته های دانش آموزان را در قالب پرورشی اجرا کنند که این امر ترغیب دانش آموزان در فضای مدرسه را به همراه خواهد داشت.

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام انصاری معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش ، راه اندازی 14 دارالقرآن در استان، تاسیس 10 هسته مشاوره دانش آموزی، اجرای طرح تربیت داوران قرآنی و کسب رتبه اول نماز در استان و کشور و همچنین توزیع 5 میلیارد ریال کتاب در مدارس و اجرای نماز اول مهر در همه مدارس استان را از اقدامات پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بیان کرد.

اجرای تعزیه واقعه شهادت حضرت فاطمه (س) و تجلیل از مربیان پرورشی بازنشسته  از دیگر برنامه های این مراسم بود.
انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار