چرا پس از دیدن فیلم‌های سه‌بعدی سردرد می‌گیریم؟

بسیاری افراد هنگام دیدن فیلم‌های سه‌بعدی یا مدت کمی بعد از آن دچار سردرد می‌شوند و در بیشتر مواقع در جستجوی علت آن هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، شاید شما نیز تجربه کرده باشید هنگام دیدن فیلم‌های سه‌بعدی و استفاده از عینک‌های مخصوص آن به سردرد مبتلا شده‌اید.

تماشای فیلم‌های سه‌بعدی یکی از تفریح‌های پرطرفدار میان افراد است که با پیشرفت علم و فناوری با استقبال بسیاری از افراد مواجه شده است و روز به روز بر طرفداران آن افزوده می‌شود.

تحقیقی جدید اخیرا نشان داده است که بیش از 10000 صحنه‌های مشکل‌ساز از 105 فیلم سه‌بعدی تصاویری دارند که هر دو چشم را می‌زند و سب ناراحتی مغز و چشم‌ها می‌شوند، به همین دلیل پس از دیدن این فیلم‌ها ممکن است فرد احساس سردرد کند. این مشکل در افرادی که چشم‌های حساس‌تری دارند بیشتر خود را نشان می‌دهد.

به طور کلی احساس سردرد بعد از تماشای فیلم‌های سه‌بعدی به علت ابزارهای بی‌کیفیت و ناقص و یا به علت اشتباهات موجود در فیلم یا فیلمبرداری است. تماشای این فلیم‌ها به ابزار و پروژکتورها و عینک‌هایی با کیفیت و خاصی نیاز دارد که علاوه بر لذت از فلیم از آسیب به چشم و مغز جلوگیری کند، در غیر این صورت به چشم‌ها آسیب می‌‌رساند.

علاوه بر این، اشتباهات تصویری و فیلمبرداری برخی فیلم‌ها با هدف افزایش هیجان سبب آسیب به چشم و مغز می‌شود که قابل پیشگیری است. در برخی از این فیلم‌ها افراد به علت دنبال کردن صحنه‌ها با چشمان خود از سمتی به سمت دیگر و از جهتی به جهتی دیگر ممکن است به درد چشم مبتلا شوند که این موضوع باید مدنظر تولیدکنندگان و تماشاگران قرار گیرد. در بیشتر موارد صحنه‌های متفاوت و همزمان در مقابل هر کدام از چشم‌ها می‌آید که انرژی زیادی را از مغز و چشم می‌گیرد و ممکن است یکی از دلایل سردرد گرفتن بعد از تماشای فیلم‌های سه‌بعدی باشد.


منبع: MedicalDaily


انتهای پیام/

برچسب ها: فیلم سه بعدی ، سردرد ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار