بازدید سرپرست شبکه یک از پشت صحنه برنامه نوروزی «سبزه نشانی»

سرپرست شبکه یک با حضور در پشت صحنه تولید برنامه نوروزی »سبزه نشانی» درشهرک سینمایی غزالی، از روند تولید این مجموعه بازدید کرد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در این برنامه که خدیجه مهرابی، مدیر طرح و برنامه شبکه یک نیز فضل الله شریعت پناهی را همراهی می کرد، بخشی از قطعات نمایشی این برنامه نوروزی، فیلمبرداری شد.

سرپرست شبکه یک در این دیدار ضمن ابراز رضایت از مراحل تولید سبزه نشانی خاطر نشان کرد: در این برنامه آداب و رسوم کهن ایرانیان در نوروز در قالبی روایی و نمایشی به تصویر کشیده خواهد شد.

شریعت پناهی افزود: این مجموعه کاری از گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک است که در 13 قسمت20 دقیقه ای قرار است از روز اول تا 13 فروردین هر روز قبل از اذان مغرب، یکی از آیین های نوروزی ایرانیان از نویدآمدن بهار تا روز طبیعت را بررسی و به نمایش بگذارد.

او ادامه داد: رسول نجفیان از بازیگران و مجریان قدیمی تلویزیون بعنوان مجری، رسوم کهن ایرانیان را در نوروز روایت کرده و یک گروه نمایشی شامل 9 بازیگر اصلی، 20 بازیگر فرعی و80 هنرور در هر برنامه این رسوم را در دکوری جذاب و قدیمی نمایش می دهند.

سرپرست شبکه یک اظهار داشت: در این برنامه از اساتید شعر و ادب هم بهره برده شده است و یوسفعلی میرشکاک شاعر، نویسنده و طنزپرداز، در بخش شاهنامه خوانی، هفت خوان رستم را اجرا و بخش نوروزخوانی و سفره خوانی هم توسط بیژن ارژن، شاعر و از پیشگامان رباعی معاصر، اجرا شده است.

شریعت پناهی با اشاره به این که تصویربرداری سبزه نشانی تا پایان این هفته به اتمام خواهد رسید، تصریح کرد: در بخش نمایشی این برنامه نوروزی، یک خانواده اصیل ایرانی 9 نفره با محوریت پدر بزرگ و مادر بزرگ، آیین های دیرین نوروزی مانند: نوید بهاری، هفت سین چینی، نوروزخوانی، دید و بازدید و خرید عید وگلریزان را فارغ از قومیت ها و با تکیه بر سنن ایرانیان، به نمایش می گذارند. محسن کرمی تهیه کننده، روح الله انصاری کارگردان و مرتضی افضلی مدیر تولید برنامه نوروزی سبزه نشانی هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار