تبریز؛

کانونهای فرهنگی هنری مساجد بهترین مکان برای فعالیتهای فرهنگی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: کانونهای فرهنگی هنری مساجد بهترین مکان برای فعالیتهای فرهنگی با محوریت ارزشی و دینی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اکبر صفی پور در جمع خبرنگاران استان با اشاره به سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و بزرگداشت این روز در سراسر کشور گفت: برگزاری همایش سالروز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و تجلیل از فعالان فرهنگی این کانون ها عصر روز امروز در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی هنری ۲۹بهمن تبریز برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 20 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: تاکنون یکهزار و ۱۸۸ باب کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی راه اندازی شده که از این تعداد، ۷۳۰ باب کانون روستایی هستند و ۲۳ باب کانون نیز در مصلاهای استان راه اندازی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از ساماندهی و حمایت از ۱۰۰ کتابخانه مسجدی در این استان خبر داد و  تصریح کرد: از تعداد ۲۴۵ کتابخانه مخزن دار که در مساجد استان آذربایجان شرقی فعالیت می کنند و به بیش از ۵۰ هزار نوجوان و جوان در مساجد به صورت افتخاری خدمات ارائه می کنند، ۱۰۲ کتابخانه مجوز رسمی دریافت کرده اند و به ۳۷ کتابانه نیز در سال جاری مجوز اعطا خواهد شد.

صفی پور از واریز سرانه کتابخانه های مسجدی این استان به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: به حساب ۲ کتابخانه درجه یک هر کدام سه میلیون ریال، ۱۰ کتابخانه درجه ۲ هر کدام ۲میلیون ریال، ۳۸ کتابخانه درجه سه هر کدام یک میلیون ریال و ۴۸ کتابخانه درجه چهار هر کدام۷۰۰ هزار ریال به حساب شان واریز شد.

وی افزود: در مجموع ۹۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به حساب کتابخانه های دارای مجوز یک تا چهار واریز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: در مجموع مبلغ یک میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به حساب کانون های جدیدالتاسیس و کتابخانه های مسجدی استان آذربایجان شرقی واریز شده است.

وی افزود: امسال با شعار « هر روز یک کانون» تلاش داشتیم تا پایان سال جاری در مساجد استان که فاقد کانون فرهنگی هنری هستند، کانون راه اندازی شود.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.