در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فاصله زیاد تا رسیدن به نقطه مطلوب کنترل آلودگی‌ رودخانه کرج

کارشناس محیط زیست گفت: تاکنون نظارت کاملی بر روی منابع آلاینده رودخانه کرج انجام نشده و تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

فاصله زیاد تا رسیدن به نقطه مطلوب کنترل آلودگی‌ رودخانه کرجرشیدی کارشناس محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت رودخانه کرج و منابع آلاینده آن، اظهار داشت: تاکنون نظارت کاملی بر روی منابع آلاینده رودخانه کرج انجام نشده و برای رفع و کنترل آلودگی این رودخانه تا نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی در خصوص منابع آلاینده این رودخانه گفت: 200 واحد پذیرایی در حاشیه رودخانه کرج وجود دارد که در ایام تعطیل باتردد حدود 300 هزار گردشگر در محور کرج- چالوس شاهد افزایش حجم پسماند‌ها و حتی فاضلاب انسانی هستیم.

 وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست و اداره آب بر روی کنترل پسماند‌ها و فاضلاب انسانی گردشگران و واحد‌های پذیرایی حاشیه رودخانه کرج نظارت داشته و رصد می‌کنند، تصریح کرد: متاسفانه در ساعاتی از شبانه روز کنترل این موارد از دسترسی خارج شده و شاهد تداوم این دسته از منابع آلاینده هستیم.

کارشناس محیط زیست استان البرز درباره دیگر منبع آلوده کننده این رودخانه تحت حفاظت محیط زیست گفت: روستاهای اطراف رودخانه کرج و سپاب‌های صنعتی برخی از صنایع به سطح رودخانه وارد شده و ایجاد آلودگی کرده است.

رشیدی ادامه داد: آبنمای روستایی البرز کارهای خوبی در زمینه تصفیه فاضلاب انجام داده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داشته و نواحی صنعتی استان را مکلف به تجهیز سیستم تصفیه فاضلاب کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: در رودخانه‌های طالقان و کرج در حال انجام پایش آنلاین هستیم که سنسورهای نصب شده در رودخانه‌ها به طور مستمر دیتاها و اطلاعات را به اداره کل محیط زیست ارسال کرده و منطقه آلوده را مشخص می‌کنند.

کارشناس محیط زیست اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز، افزود: تعداد سیستم‌های آنلاین تشخیص آلودگی رودخانه کرج وطالقان کافی نیست و باید در روند افزایش آن تلاش کنیم تا به موقع آلودگی‌ها را تشخیص داده ودر رفع آن برنامه ریزی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار