گیلان؛

فعالیت۳۰ کانون فرهنگی و هنری

30 کانون فرهنگی و هنری در مساجد ماسال فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ماسال  با اشاره به بیست و سومین سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور اظهار کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس مساجد از سنگرهای مهم اعزام جوانان به سوی جبهه‌های حق علیه باطل بود.

حسین شهیدزاده با بیان اینکه مساجد یکی از مهمترین کانون‌ها و سنگرها برای مقابله با تهاجم فرهنگی است، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری توسط فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح مساجد فعالیت می‌کنند که برنامه‌هایی در ایام مختلف برگزار می‌کنند.

وی با بیان اینکه ماسال قبل از سال ٩٤، ٢٠ کانون فرهنگی هنری مساجد داشت، خاطرنشان کرد: در سال ٩٤ با افزایش کانون‌ها آن را به ٣٠ کانون رساندیم که برنامه‌های قرآنی، ورزشی، فرهنگی و هنری در آنجا برگزار می‌شود.

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی ماسال اظهار کرد: مسئولان فرهنگی کانون‌ها در روستاها مانند نهادهای فرهنگی شهری فعالیت می‌کنند و ٥ کتابخانه باز در این کانون‌ها دایر شده که در بحث مقابله با تهاجم فرهنگی جوانان و نوجوانان از آن بهره می‌برند.

شهیدزاده افزود: پدر و مادر نقش مهمی در الگوسازی و رشد کودکان، نوجوانان و جوانان دارند و در این زمینه همیت بیشتری نسبت به موضوعات فرهنگی بایدنشان دهند که در این صورت قطعا گرایش جوانان به مساجد بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه کانون گرم خانواده توسط پدر و مادر نگهدای می‌شود، گفت: کودکان و نوجوانان همچون نهالی هستند که به هر میزان خوب پرورش پیدا کنند در نهایت این نهال به یک درخت تنومند تبدیل می‌شود و بازدهی خوبی دارد.

این مسوول تصریح کرد: خانواده ها نقش اساسی در تربیت فرزندان دارند و این نقش می‌تواند در گرایش جوانان و نوجوانان به مساجد بیشتر شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.