بیرجند؛

کمبود بیش از 2400 تخت مراقبت ویژه در کشور

وزیر بهداشت با اشاره به کمبود بیش از دو هزار و 400 تخت مراقبت ویژه در کشور گفت: از این تعداد یک هزار و 714 تخت امروز افتتاح شد و مابقی نیز تا پایان بهار سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛سید حسن قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در مراسم افتتاح 1714 تخت مراقبت‌های ویژه به صورت همزمان در سراسر کشور که در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برگزار شد گفت : 700 میلیارد تومان برای راه اندازی تخت های ویژه هزینه شده است.

وی با بیان اینکه یک بحران در مورد تخت‌های مراقبت ویژه ICU و CCU در کشور وجود دارد، افزود: از 2 هزار و 4٠٠ تخت ویژه مورد نیاز در کشور امروز یک هزار و 714 تخت به بهره‌برداری می‌رسد و در سال آینده امید است این نیاز برطرف شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: از این تعداد تخت که در 137 شهر کشور به بهره‌برداری رسید، 41 شهر بهره‌مند جزو شهرهای محروم کشور هستند.

هاشمی با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو محروم‌ترین مناطق کشور از نظر خدمات است، اذعان داشت: تعداد چهره‌های برجسته علمی در این منطقه کم نیستند اما این منطقه به سبب موقعیت جغرافیایی در بخش خدمات مشکلاتی داشته است.

 این مسئول ادامه داد: امسال بالغ بر ١٠٠ پزشک متخصص و فوق‌تخصص به خراسان جنوبی آمده‌اند و دسترسی‌ها در استان افزایش یافته هر چند هنوز در مقابل مردم شرمنده هستیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه امیدواریم طرح‌هایی که در قالب توسعه سلامت در نظر گرفته شده است یکی پس از دیگری به اجرا در آید، تصریح کرد: امکانات و حق‌الزحمه متخصصین در استان خراسان جنوبی نمی‌تواند قدرشناس زحمات آن‌ها باشد.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.