ذره‌بین غذا و دارو در مواجه با تقلبات دقیق‌تر می‌شود

رئیس آزمایشگاه مرجع غذا و دارو گفت: هر شکایتی به ما گزارش شود به سرعت وارد عمل می‌شویم و این بررسی‌ها نشان می‌دهد سیستم نظارتی فعال در کشور وجود دارد.

رستگار رییس آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: تقلبات در کل دنیا صورت می‌گیرد، طبق گزارشی در اروپا که مهد تولید زیتون است، حدود 50 درصد زیتون‌ها تقلبی هستند و در آمریکا نیز این رقم به 70 درصد می‌رسد. در کشور ما نیز این تقلبات صورت می‌گیرد البته هر گزارش و یا شکایتی از تقلب به دست ما برسد به سرعت وارد عمل می‌شویم و نمونه‌ها را جمع‌آوری و تست می‌کنیم. 
 
وی در خصوص 65 درصد تقلبی بودن آبلیموهای موجود در بازار توضیح داد: برای این تقلبی که در کشور صورت گرفته، جریمه‌هایی را در نظر گرفتیم و به کارخانه‌هایی که بر چسب محصول با محتویات تطابق ندارد، اعمال می‌کنیم. حتی ممکن است خط تولید را متوقف و یا کارخانه را تعطیل کنیم. 
 
وی خاطرنشان کرد: نتایج را به ترتیب بررسی می‌کنیم و نمونه های تقلبی را مورد آزمایش قرار می‌دهیم، تک تک موارد بررسی می‌شود و به کارخانه‌ها ابلاغ و سپس برخورد قانونی صورت می‌گیرد البته مسئول فنی هر کارخانه‌ای که وظیفه‌ی نظارت بر عملکرد صحیح را دارد نیز مورد تذکر قرار می‌گیرد و یا حتی در مواردی شاهد ابطال پروانه‌ی مسئول کارخانه هم بوده‌ایم. 
 
رستگار افزود: این تخلفات در بازار وجود دارد و ما منکر این قضیه نمی‌شویم، ما به عنوان چشم بینای وزارت بهداشت در حال نظارت بر روی محصولات هستیم و همانطور که در بحث آب معدنی رسیدگی لازم صورت گرفت، همچنان با دقت بیشتری نظارت‌ها را ادامه می‌دهیم و نمونه‌ها را بررسی می‌کنیم. 
 

انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار