شیراز؛

افزایش تخت های ویژه بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی

تخت های ویژه بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شیراز به 460مورد رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ همزمان با افتتاح 1 هزار و 714 تخت ویژه بیمارستانی در کشور که از 145تخت مصوب فارس،  96تخت آن امروز افتتاح شد، تخت های ویژه بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شیراز به 460مورد رسید.
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در آیین آغاز به کار این تخت ها گفت: در راستای طرح تحول نظام سلامت و با توجه به کمبود تخت های ویژه بزرگسالان، کودکان و نوزادان در بخش درمان کشور و استان، طرحی با عنوان گسترش تخت های ویژه، در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت و امروز 1 هزار و 714 تخت همزمان در سراسر کشور، در پنجاه دانشگاه علوم پزشکی و دویست بیمارستان افتتاح شد.  
دکتر سید محمدکاظم تدین افزود: سهم استان فارس، 145 تخت ویژه بود که امروز 96مورد افتتاح شد و تعداد باقی مانده، به زودی آغاز به کار می کند.
او افزوده شدن این تخت ها را توام با رشد 28درصدی در استان برشمرد و اضافه کرد: امروز با افتتاح هزار و 714 تخت ویژه، در مدت یک سال، حدود هشت برابر گسترش تخت ها را شاهد هستیم که این گسترش در شیراز و 10 شهر استان انجام می شود.
دکتر تدین ادامه داد: به دلیل اعزام بیماران از سراسر استان به شیراز، ضریب اشغال تخت های ویژه به حدود 100 رسیده که با این اقدام، گام موثری در راستای توسعه خدمت رسانی به دیگر شهرهای فارس، برداشته می شود.
قائم مقام معاون درمان دانشگاه یادآور شد: با افزوده شدن تخت های ویژه امروز، تعداد تخت های ویژه در بیمارستان های فارس، به  460 عدد می رسد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار