لرستان؛

برپایی نمایشگاه نقاشی و ویترای نقوش ایرانی در الیگودرز

به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز و برپای سفره هفت‌سین نمایشگاهی از آثار نقاشی و ویترای (نقوش ایرانی ) فاطمه پوری ، زهره نوبخت و سبا پوری با حضور مسئولین، هنرمندان، میهمانان و اصحاب رسانه و مطبوعات در نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ ارشاد الیگودرز افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ، رئیس اداره در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) و تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان، گفت: در این نمایشگاه ٧٠ اثر از نقوش سنتی ایرانی و الهام گرفته از طبیعت و ذهن خلاق با تکنیک ویترای آماده بازدید می‌باشد.

جمشیدی بابیان اینکه تزئین ظروف شیشه‌ای بارنگ و نقاشی هنری است که قرن‌ها در میان ملل مختلف محبوبیت داشته است و آثار متعدد و متنوعی از این هنر را می‌توان در موزه‌های نقاط مختلف جهان یافت افزود: شیشه یکی از مناسب‌ترین متریال‌ها برای نقاشی است چراکه تنوع رنگی را به بهترین شکل به نمایش می‌گذارد و روش‌های مختلفی برای این هنر موردنظر است که عمومی‌ترین آنها روش استفاده از خمیر ویترای و رنگ آن است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز در ادامه گفت: ویژگی رنگ ویترای در این است که خاصیت منیر بودن شیشه را حفظ می‌کند یعنی عبور نور از شیشه را مختل نمی‌کند و شما به‌آسانی می‌توانید طرف دیگر شیشه را ببینید.

جمشیدی همچنین گفت: روح لطیف و زیبای شیشه این ماده را به یکی از مناسب‌ترین ابزار برای نقاشی تبدیل کرده چراکه به دلیل شفافیتی که دارد می‌تواند ماهیت رنگ‌ها را همان‌گونه که درخور موجودیت زیبایشان است به نمایش گذارد و این هنرمندان الیگودرزی از این خصوصیت استفاده کرده و با خلاقیت ظروفی را با تکنیک ویترای جهت تزئین سفره‌های هفت‌سین همشهریان آماده نموده‌اند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید این نمایشگاه از ١٨اسفندماه امسال همه‌روزه صبح و عصر به مدت ده روز به نگارخانه مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ ارشاد واقع در شهرک الغدیر مراجعه کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.