سنندج؛

چشمه شفا بخش گواز پذیرای هزاران گردشگر سلامت

چشمه گواز در 50 کيلومتری شمال غربی شهر کامياران قرار دارد و اب اين چشمه برای درمان بيماريهای پوستی کاربرد دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج؛ کردستان علاوه بر جنگل های زیبا، کوهستان‌هایی که مأمن گونه های مختلف گیاهان دارویی و همچنین جانوران است، چشمه‌ها و رودخانه های زیبایی دارد و دراین میان نمی توان بر جذابیت های چشمه های آبگرم این استان چشم پوشید؛چشمه هایی که هریک می توانند در حوزه گردشگری سلامت بسیار موفق عمل کنند و این صنعت را رونق بخشند.از چشمه های آب معدنی که بسیاری از گردشگران به سودای آن راهی کردستان می شوند یا از شهرهای مختلف کردستان  سراغش را می گیرند، چشمه آب معدنی «گواز» است .
  
چشمه آب معدنی گواز در 50 كيلومتري شمال غربي كامياران و در 10 كيلومتري شمال غربي روستاي پلنگان در دامنه‌ی كوه روستاي گواز واقع شده است.

از محل خروج چشمه، آب شیری رنگی که نشانه وجود مواد آهنی و گوگردی در آب است خارج می شود آب‌ گوگردی «سولفوره» علاوه بر اینکه قابل شرب است برای درمان بیماری‌های پوستی نیز قابل استحمام است. 

اب این چشمه برای درمان بیماری‌های مجاری تنفسی، روماتیسمی و بیماری‌های جلدی استفاده می شود. در ایام تعطیل و به خصوص در فصل تابستان مسافران زیادی از شهرهای کامیاران، مریوان و سنندج برای استفاده از خواص درمانی - طبی این آب معدنی و همچنین استفاده از فضای تفرجگاهی آن به منظور گذران اوقات فراغت به این محل مسافرت می‌کنند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: چشمه ، شفا ، گواز ، گردشگر ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام
متاسفانه اطلاعات کامل نیست و این عکس مربوط به این چشمه نیست.
در جنوب روستای گواز و در کنار آبشاری که آبش بسیار سرد بود . اتاقکی درست کردن که آب چشمه که ولرم است به صورت دوش داخل این اتاقک میریزه و ساکنان بومی اعتقاد به شفا دادن چشمه دارن.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۱۴ فروردين ۱۳۹۵