اردبیل؛

راه اندازی کارگاه تراش سنگ های قیمتی در نمین

معاون صنايع دستی و هنرهای سنتی استان اردبيل از راه اندازی کارگاه تخصصی تراش سنگ های قيمتی و نيمه قيمتی تا تير ماه 95 در شهرستان نمين خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ عليرضا دباغ عبداللهي با اشاره به جايگاه رشته تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي در بين رشته هاي صنايع دستي به دليل ارزش افزوده بالا و لزوم آموزش و ترويج اين رشته در استان اردبيل، گفت: شهرستان نمين به دليل دارا بودن معادن قابل توجه سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي، منطقه اي مستعد براي توسعه رشته تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي است.

وي اهميت ايجاد کارگاه تخصصي آموزش و توليد تراش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي در شهر نمين را در آموزش علاقمندان به اين رشته بسيار حايز اهميت دانست و افزود: تأسيس اين کارگاه نقطه عطف تحول صنايع دستي منطقه و تعريف شاخه اي جديد در حوزه اشتغال جوانان خواهد بود.

به گفته وي براي راه اندازي اين کارگاه تخصصي 700 ميليون ريال از محل اعتبارات ملي ايجاد و تجهيز کارگاه هاي صنايع دستي و هنرهاي سنتي تخصيص يافته است.

عبداللهي با اشاره به هزينه بسيار پايين ايجاد اشتغال در حوزه صنايع دستي، بيش از پيش انتظار مساعدت خود و جامعه صنعتگران از مسولان را مطرح کرد و در ادامه از فرمانداران و مسوولان محلي توجه بيشتر به اين حوزه را خواستار شد.



انتهای پیام/ی


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار