سعیدی کیا گفت: اقتصاد مقاومتی باید جزئی از هویت ملی باشد و می بایست از دولت شروع شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم اختتامیه کنگره ملی اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی باید جزی از هویت ملی باشد و می بایست از دولت شروع شود.

وی افزود: وظیفه همه دولت ها بستر سازی است و  مردم و مسئولان در زمینه اقتصاد مقاومتی باید همگام با هم حضور داشته باشند تا اعتماد مردم جلب شود.

سعیدی کیا با اشاره به این که کشور با پول نقد آباد نمی شود، گفت: این امر با افکار و دست های مردم تحقق خواهد یافت.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر این که برای منطقه یک طرح جامعه رفع محرومیت نیاز است، گفت: بایستی کارهای محرومیت زدایی در جهت ایجاد اشتغال و رونق باشد نه اینکه تنها یک پروژه اجرا شود.

وی تصریح کرد: ما در جهت رفع محرومیت در قلعه گنج کرمان با همکاری کمیته امداد هستیم و این شهر 10 هزار کیلومتر وسعت و 80 هزار نفر جمعیت دارد و یکی از شهرهای بسیار محروم است.

سعیدی کیا اظهار داشت: روش کار به این صورت است که بستر سازی برای مردم فراهم شود تا بتوانند نیازهای خود را برطرف کنند.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: برای این کار تفاهم نامه ای با استان داری نوشته شد و وزارت نیرو، وزارت کشور و جهاد کشاورزی این تفاهم نامه را امضا کردند.

وی در خصوص طرح های انجام شده در این منطقه گفت: دامداری، راه اندازی کارخانه روغن، معادن، مهمان سرای 30 اتاقه، اختصاص وام با یارانه به افرادی که قادر به مسائل اقتصادی هستند، آموزش فرش دستباف، نوسازی مدارس و بیایان زدایی از جمله این موارد هستند.

سعیدی کیا از  مشکلات روستاها را مناسب نبودن زیرساخت حمل نقل دانست و گفت: روستاها محل تولید هستند، اما نمی توانند محصولات را در شرایط مناسب به بازار مصرف برسانند زیرا حمل و نقل مناسب نیست و با کمک کمیته امداد برای قلعه گنج این امر تحقق یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار