ساری،

سند کاداستری بلای جان زمین خواران

برای بیش از 12 هزار هکتار از زمین های منابع طبیعی مازندران سند مالکیت کاداستری صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبر نگاران جوان از ساری، مدیر کل ثبت اسناد و املاک مازندران گفت: مقابله با زمین خواری نیازمند اجرای طرح کاداستر است و همه دستگاه های اجرایی به وبژه منابع طبیعی ،جهاد کشاورزی ، مدیریت اراضی ، راه و شهر سازی و سازمان نقشه برداری کشور مکلف هستند برای اجرای این طرح ، اطلاعات لازم را در اختیار ادارات ثبت اسناد و املاک قرار دهند.

محمد حسن بهادر با بیان اینکه برای 12 هزار و 274 هکتار از زمینهای جنگلی و مرتعی استان امسال سند مالکیت کاداستری صادر شد افرود: با احتساب اسناد مالکیت صادر شده در سالهای قبل بیش از 96 درصد زمین های ملی استان سند مالکیت دارند.

وی جانمایی و پلاک گذاری یک میلیون و 60هزار هکتار از زمین های ملی و تثبیت 100هزار هکتار از این زمین ها در بانک جامع اطلاعات املاک کاداستر را از دیگر اقدامات این اداره کل بیان و خاطرنشان کرد: 346 برگ سند کاداستری به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی سازمان جنگلها و مراتع کشور تا پایان بهمن ماه امسال صادر وارائه شد.

مدیر کل ثبت اسناد واملاک مازندران گفت: با اجرای کامل طرح کاداستر و قانون جامع حد نگار که اسفند پارسال تصویب شد ، مشخصات زمین در مختصات جهانی ثبت می شود و دیگر کسی نمی تواند به زمین های دولتی دست اندازی کند.

محمد حسن بهادر ازجانمایی نقشه مختصات جغرافیایی 10هزار هکتار راه ها و حریم قانونی آن و 12 هزار هکتار حریم و بستر رودخانه ها و انهار در استان خبر داد و افزود: ادارات ثبت اسناد و املاک مانند گذشته آمادگی کامل برای مستند سازی املاک دولتی را دارند.

وی گفت : اگر دستگاه های متولی حفظ و صیانت از اراضی ملی ٬ به وظیفه قانونی خود درست عمل کنند، تراژدی زمین خواری به حداقل ممکن خواهد رسید.

انتهای پیام/

برچسب ها: ساری ، کاداستر ، طبیعی ، زمین ، سند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار