سمنان ؛

استان سمنان رتبه دوم تعداد بيمه‌شدگان در کشور

بيش از 400 هزار نفر از مردم اين استان تحت پوشش بيمه تامين‌اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، بخش دیالیز بیمارستان تامین اجتماعی شفا سمنان با حضور استاندار سمنان به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا خباز استاندار سمنان در این آئین گفت: موعد اوج‌گیری و بالندگی سازمان تامین اجتماعی در زمان حاضر و با ارائه خدمات درمانی و بیمه‌ای به مردم در دولت تدبیر و امید فرا رسیده است.
وی افزود: بیش از 400 هزار نفر از مردم این استان تحت پوشش تامین‌اجتماعی هستند كه براساس میانگین كشوری بعد از استان قزوین در رتبه دوم قرار داریم.
دكتر خباز ادامه داد: بیمارستان برای فرد دیالیزی خانه دوم است و با رفتار مناسب پرستاران و پزشكان متخصص زمینه بهبود جسمی و روحی بیماران كلیوی فراهم می‌شود.
خدادادی رئیس بیمارستان تامین اجتماعی شفا استان سمنان مساحت بخش دیالیز این بیمارستان را 400 متر مربع و هزینه ساخت بنا و تجهیزات موجود آن به تعداد هشت تخت را هفده میلیارد ریال اعلام كرد.

وی تعداد تخت‌های موجود این بخش را هشت تخت ذكر كرد و گفت : اكنون چهار تخت این بخش با تجهیزات كامل به بیماران خدمات ارایه می‌ كند.
وی تعداد دستگاه‌های موجود دیالیز در استان را بیش از 24 دستگاه ذكر و اضافه كرد: بیشتر این دستگاه در مركز درمانی كوثر شهرستان سمنان موجود است.

وی تعداد بیماران كلیوی در شهرستان سمنان را در مقایسه با دیگر شهرستان‌های استان بیشتر دانست و گفت: بیماران كلیوی سمنان به دلیل نبود امكانات به مراكز دیالیز سایر شهرستان‌های استان مراجعه می كردند كه با بهره‌برداری چهار دستگاه دیالیز در بیمارستان شفا ، بخش مهمی از مشكلات این بیماران برطرف شده است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.