مرعشی:

ارزیابی‌مان این است که 45 کرسی دیگر مجلس هم نصیب لیست امید خواهد شد

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: ارزیابی‌مان این است که 45 کرسی دیگر مجلس هم نصیب لیست امید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکلهای گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در نشست هم‌اندیشی برگزیدگان مرحله اول و نامزدهای مرحله دوم مجلس دهم ائتلاف اصلاح طلبان و اعتدالگرایان که صبح امروز(شنبه) در تالار همایشهای کتابخانه ملی برگزار شد اظهار داشت: تلاش برای شکل‌گیری ائتلاف فراگیر برای انتخابات مجلس میان اصلاح‌طلبان از دو سال پیش آغاز شد و با وجود گروههای چندگانه و با پیشنهادی که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به رئیس دولت اصلاحات ارائه کرد، این ائتلاف شکل گرفت.

وی افزود: همچنین با وجود موضوع رد صلاحیتها و براساس تجربه سال 92، تصمیم قاطع برای شکل گیری ائتلاف ادامه یافت.

مرعشی اضافه کرد: ارزیابی‌های مختلفی از کاندیداهایی که ممکن بود برگشت داشته باشند انجام شد لذا ائتلاف با یک فراخوان برای جذب و ساماندهی سایر افراد متمرکز شد.

وی گفت: در سراسر کشور همکاری شکل گرفت و در تهران که پیشانی سیاسی کشور بود 120 نفر اعلام حضور کردند، سپس فرم‌های ارزیابی تنظیم شد و ما در جلساتمان درباره 35 نفر به اجماع رسیدیم.

عضو شورای مرکزی کارگزاران خاطرنشان کرد: ما در گام بعدی با دوستان اعتدال و توسعه وارد گفت‌وگو شدیم و پس از 4 جلسه توانستیم به لیست 30 نفره برسیم که خوشبختانه 8 نفر از آنها بانوان هستند.

مرعشی تصریح کرد: بر اساس مجموع اتفاقاتی که افتاد و همچنین حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در لیست خبرگان که تفاوت‌های ویژه‌ای با سایر لیست‌ها داشت، حضور افراد در لیست امید با سرلیستی عارف، حضور مثبت و فعال رئیس دولت اصلاحات، مظلومیتی که جبهه ما به طور خاص داشت و همچنین ممانعت از حضور سیدحسن خمینی در انتخابات باعث شد تا همه این عوامل دست به دست هم دهند و یک برگ زرین سیاسی در تاریخ تهران رقم خورد.

وی افزود: در سطح کشور از 218 نماینده، ائتلاف امید 124 کرسی یعنی 57 درصد کرسی‌ها، ائتلاف اصولگرایان 71 کرسی یعنی 33 درصد و مستقلین 21 کرسی یعنی 10 درصد کرسی‌های مجلس را در اختیار دارند.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: ارزیابی‌مان این است که 45 کرسی دیگر مجلس هم نصیب لیست امید خواهد شد.

مرعشی با بیان اینکه این ائتلاف بزرگ باید در مجلس به یک فراکسیون اکثریت تبدیل شود، خاطر نشان کرد: مهمترین اصل این است که با یک سازو کار دموکراتیک باهم همکاری کنیم.

عضو شورای مرکزی کارگزاران افزود: مردم منتظرند تا منتخبانشان با وحدت و تلاش وارد میدان شوند و دولت را برای عبور از بحران‌های سخت کمک کنند.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار