لرستان؛

ذخیره‌ شده۳۴۰۰تن مرغ برای تنظیم بازار شب عید

در آستانه شب عید برای تنظیم بازار شهرستان بروجرد ۳۴۰۰ تن مرغ ذخیره‌شده به‌ صورت گسترده توزیع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از لرستان،رضا امینی مدیر جهاد کشاورزی بروجرد گفت‌ در بروجرد با اشاره به تنظیم بازار شب عید در راستای توزیع انواع اقلام پروتئینی در این شهرستان اظهار داشت: میزان جوجه‌ریزی در ماهای اخیر برای توزیع به‌موقع در بازار شب عید امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش چهار برابری داشته است.

وی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای تأمین اقلام پروتئینی موردنیاز شهروندان در نظر گرفته‌شده است، افزود: با هماهنگی اداره کل پشتیبانی امور دام جهاد استان لرستان میزان 3400 تن گوشت مرغ منجمد ذخیره‌شده که با معرفی مباشران اداره صنعت و معدن شهرستان بروجرد این کالای اساسی با مدیریت توزیع به‌موقع به بازار عرضه می‌شود تا مانع افزایش قیمت کاذب آن در روزهای منتهی به سال شویم.

مدیر جهاد کشاورزی بروجرد عنوان کرد: به‌منظور توزیع گوشت قرمز منجمد از اداره صنعت و معدن درخواست شده میزان موردنیاز را برای در اختیار قرار دادن مباشران  و عوامل توزیع‌کننده اعلام کند تا برای توزیع گوشت قرمز مشکلی در سطح شهرستان وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلو مرغ گرم در بازارهای این شهرستان در حال حاضر حدود 6300 تومان است بیان کرد: همچنین قیمت هر کیلو گوشت قرمز منجمد در حدود 21 هزار تومان است که با پیش‌بینی‌های انجام‌شده در خصوص توزیع گوشت مرغ و گوشت قرمز برای تأمین این اقلام در بازار شهرستان بروجرد هیچ‌گونه مشکلی به وجود نمی‌آید.

امینی خاطرنشان کرد: سالانه 17 هزار تن مرغ در شهرستان بروجرد تولید می‌شود که از این میزان هفت هزار تن به مصرف داخلی شهرستان و مابقی آن در شهرستان‌های هم‌جوار عرضه می‌شود.

وی تصریح کرد: در خصوص تنظیم بازار میوه شب عید و به‌ صورت خاص در بخش پروتئین و مرکبات کشاورزی که بر عهده جهاد کشاورزی شهرستان است، هیچ مشکلی وجود نداشته و اطلاع‌رسانی‌های لازم در خصوص زمان و مکان توزیع اقلام مختلف میوه شب عید به‌زودی انجام می‌شود.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: شب ، عید ، بازار ، تنظیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار