برای جلب کمک برای ستاد دیه باید از هنر یاری گرفت

رئیس هیئت امناء ستاد دیه استان یزد گفت : با استفاده از قالب هنر باید جلب و جذب کمک خیران نیکوکار را تسریع، سمت و سو داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از روابط عمومی دادگستری استان یزد، محمدرضا حبیبی امروز(22 اسفند) در جلسه اعضای هیئت امناء و هیئت مدیره ستاد دیه استان یزد اظهار داشت: فعالیت های ستاد دیه بسیار ارزشمند و قابل تحسین است به ویژه در سال 94 که با مشارکت یک شرکت خصوصی در یک جلسه زمینه آزادی 20 نفر از زندان به صورت یک جا فراهم شد.

وی خاطرنشان کرد: آزادی زندانیان جرائم غیر عمد توسط ستاد دیه منحصر به کمک به زندانی نیست بلکه با آزادی هر زندانی، کمک اصلی به خانواده بی گناه او انجام شده است که در اغلب موارد نان آور خود را دوباره در کنار خود می بیند و البته با پرداخت دیه به خانواده مصدوم و یا حادثه دیده به نوعی کمک مادی کوچکی به جهت جبران بخشی از خسارات و یا صدمات وارده به آن خانواده پرداخت شده است.

این مقام قضایی با اشاره به اینکه آزادی هر یک از زندانیان، پیشگیری از بسیاری از انحرافات اجتماعی و جرائم و بزه های بر سر راه اعضای خانواده های بی پناه این زندانیان است، افزود: قطعا تلاش های این ستاد در جهت زمینه سازی آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مرضی خداوند متعال است.

رئیس کل دادگستری استان یزد، خانواده زندانیان را گمنام و مظلوم قلمداد کرد و ابراز داشت: با زندانی شدن هر فرد، خانواده زندانی بدون اینکه خود به صورت مستقیم جرمی را مرتکب شده باشند دچار مشکلات عدیده ای می شوند و به نوعی در تحمل مجازات با نان آور خانه شریک است و از نگاهی دیگر گمنام نیز هستند که نمی توانند به واسطه حفظ آبرو اعلام کنند به علت زندانی شدن فردی از خانواده دچار مشکلات و نیازمند کمک است.

وی مشارکت بیشتر اصحاب رسانه را در زمینه اطلاع رسانی فعالیت ها و اهداف خیر ستاد دیه خواستار شد و بیان داشت: رسانه ها می توانند نقش بی بدیلی در جلب کمک خیران و مشارکت افراد نیکوکار در کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد ایفا کنند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار