نگران بازار ماهی شب عید هستیم

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان گفت: در روزهای پایانی سال روند نامناسب سیستم عرضه و دلالی موجب نوسانات قیمت و زیان تولید کننده و مصرف کننده شده است.

نگران بازار ماهی شب عید هستیمارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نوسانات قیمت ماهی در بازار اظهار داشت: در روزهای پایانی سال روند نامناسب سیستم عرضه و دلالی موجب نوسانات قیمت و آسیب به تولید کنندگان شده است.

وی با اشاره به واردات گسترده تیلاپیا افزود: واردات بی حد و حصر تیلاپیا تاثیر مستقیمی بر روند تولید گذاشته و این در حالی است که این ماهی از نظر کیفی مناسب نیست و به همین خاطر نگران وضعیت بازار محصول شیلاتی شب عید هستیم.

قاسمی در ادامه بیان کرد: کنترل قیمت و عرضه محصولات بی کیفیت در اختیار ما نیست و لازم است که دستگاه های مربوطه نظارت کامل را بر بازار داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که ممکن است شاهد افزایش قیمت بیش از قیمت فعلی باشیم، بیان کرد: در واقع سیستم عرضه در اختیار دلالان است به طوری که این امر در شرایط کنونی منجر به افزایش 30 درصدی قیمت ها شده و باید گفت که نمی دانیم چه اتفاقی در بازار ماهی شب عید رخ دهد.

مدیرعامل اتحادیه تکثیر و پرورش صادرات آبزیان با اشاره به تخفیفات فروشگاه های زنجیره ای بیان کرد: در واقع تنها عرضه ماهی تیلاپیا در بازار تا حدودی بر روند کاهش قیمت ماهی قزل آلا در بازار اثر گذار بوده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بازار ، ماهی ، قیمت ، عید ، آبزیان ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار