اصفهان؛

نوای وای مادرم با لبیک یا زینب در نوش‌آباد طنین‌انداز شد

مراسم عزداری و سوگواری تمامی هیات‌های مذهبی نوش‌‌آباد، شهر آیین های عاشورایی در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قالب یک هیات واحد و متمرکز به عنوان فاطمیون با نوای لبیک یا زینب(س) برگزارشد.

به گزارش   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، این آیین باشکوه و معنوی عزاداری از صبح امروز یکشنبه 23 اسفند با حرکت هیات‌های مذهبی شهر نوش‌آباد از مسجد بنی زهرا(س) این شهر آغاز شد و با عبور دسته عزاداری از خیابان‌های اصلی شهر به طرف مرکز و تجمع سوگواری و روضه خوانی  اصلی شهر در مرکز شبه مدینة‌النبی رسیدند .

حضور انبوه مردم عزادار ،مومن ،ولایتمدار و علاقمند به اهل بیت(ع) اعم از زن و مرد، پیر وجوان، کودک و خردسال به ویژه دختران و پسران جوان در حالیکه سیاهپوش، پا برهنه و سر و روی خود را به گل اندود کرده بودند در این دسته عزاداری همراه با پرچم ‌های سبز، قرمز و مشکی منقش به یا زینب کبری، یا ساقی العطشان، یا امام حسن مجتبی، یا حسین شهید،یا فاطمه زهرا و یا حیدر و علمات و بیرق ها شکوه و ابهت وصف ناپذیر و تاثیر گذار حزن انگیزی را ایجاد کرده بود.

نوش‌آبادی‌های سوگوار در عزای شهادت دختر پیامبر(ص) و همسر حیدر صدیقه طاهره(س) در حالی که بر سر و سینه می زدند با چشمانی اشکبار و بانگ وای مادرم، مادر پهلو شکسته‌ام در ماتم و مظلومیت شهادت جانسوز ام الائمه حضرت فاطمه زهرا (س) با امام زمان(عج) در سوگ مادر همنوا شدند.

هیئت فاطمیون پس از حضور در شبه مدینة‌النبی و برگزاری مجلس روضه خوانی و سینه زنی با حضور مداحان وو ذاکرین اهل بیت(ع) به ویژه در شنیدن مصائب و بازگویی مظلومیت‌های حضرت فاطمه(س) دل داغدار و مصیبت زده فرزندش حضرت مهدی(عج) را تسلی دادند.

برافراشتن پرچم‌های سیاه ،حضور سادات بنی‌الفاطمه در حالی که شال‌های سبز به گردن و سربند مشکی بر پیشانی داشتند، دسته زنجیرزنی در وسط  هیات فاطمیون نوش‌آباد همراه با برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیریایی در توزیع نذورات و خیرات بانیان حال و هوای عزاداران را عاشورایی کرده بود.

حضور همه اقشار مردمی به ویژه کودکان، نوجوانان، جوانان و زنان عزادار با چادرهای آغشته به گل، معنویت و شور و حال متأثرکننده‌ای به مراسم بخشیده بود.

مراسم عزاداری هیات فاطمیون در شهر نوش آباد با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در حسینیه  گلزار شهدا در امامزاده محمد(ع) و غذای  سفره پر برکت حضرت زهرا(س) به پایان رسید.

شایان ذکر است:آیین نمادین تشییع جنازه حضرت فاطمه(س) و شام غریبان شهادت آن حضرت نیز امشب توسط هیات قاسم بن الحسن(ع) شهر نوش‌آباد همراه با مجلس سخنرانی و روضه‌خوانی امشب بعد از نماز مغرب و عشا از مرکز این هیات در حسینیه منطقه شهید رجایی آغاز و با حضور در شبه مدینة النبی این شهر و سوگواری برگزار می‌شود.

مردم شهر نوش‌آباد هر سال علاوه بر عزاداری و برگزاری آیین‌های سنتی مذهبی عزاداری همچون کتل، تعزیه‌خوانی،خیمه‌سوزی، سقایی و چاووش‌خوانی، کشته‌برداری و بازآفرینی و بازسازی حوادث کربلا تا شام در محرم از زمان ورود قافله حضرت امام حسین (ع) به کربلا تا پایان مراسم بازگشت کاروان اسرا در اربعین به کربلا در طول دو ماهه محرم و صفر طی مدت 25 روز ایام فاطمیه نیز در تمام مساجد و تکایا بویژه در شبه مدینه النبی اقامه عزا و سوگواری می‌کنند.

شهر نوش‌آباد از توابع آران و بیدگل با پیشینه تاریخی و باستانی 7 هزار ساله با جمعیت 12 هزار نفری در فاصله هشت کیلومتری شمال کاشان و سه کیلومتری غرب آران و بیدگل واقع شده که دارای سابقه غنی و فعالی در برگزاری مراسم و مناسبت‌های ایام ولادت و شهادت اهل بیت (ع) است.  


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۳:۴۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
آفرین بر این قلم پرنغز و شیوا که با شور و احساس در مسیر عقل سرخ شهادت این گونه رقم می خورد...
Germany
ناشناس
۰۷:۵۶ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
از گزارش بسیار زیبای خبرنگار محترم باشگاه خبرنگاران جوان در ارسال این خبر سپاسگزارم!