بعد از مرگ، درخت شوید/ تابوت ارگانیک +تصویر

مطالعات نشان داده است که روشی وجود دارد که سبب می‌شود اجساد افراد مرده و بقایای آن بعد از مرگ به درخت تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  محققان نشان داده‌اند که می‌توان بعد از مرگ به جای دفع کردن جسد یا قرار دادن آن در تابوت، با کمک غلاف‌هایی به شکل تخم‌مرغ اجساد افراد را به درخت تبدیل کرد. این غلاف همانند شکل کیسه جفت جنین است و باعث می‌شود که بقایای به‌جامانده از بدن شما تغذیه درختی را تهیه کنند و سبب رشد آن شوند.

این نحوه نگهداری از اجساد به جای تدیفین یا قرار دادن در تابوت از طریق کپسولی دفن تجزیه‌پذیر عمل می‌کند که سبب می‌شود که بقایای جسد فرد به عنوان تغذیه‌ای برای یک درخت ایفای نقش کند و به آن درخت اجازه دهد تا با تغذیه از بقایای به جامانده از آن رشد کند. در این غلاف جسد آن فرد به همراه دانه درخت کنار هم قرار می‌گیرند.

برخی از محققین بر این باورند که با انجام این کار می‌توان به جای قبرستان، پارکی خاطره‌انگیز از درخت‌ها درست کرد. بسیاری افراد از این طرح استقبال کردند اما بسیاری دیگر نمی‌توانند قبول کنند که مرده‌شان را اینگونه نگه دارند و ترجیح می‌دهند مرده خود را به خاک بسپارند یا  در تابوت قرا دهند.

این پروژه در حال حاضر تنها در حد یک فرض و پیشنهاد است زیرا بسیاری از کشورها چنین خاکسپاری را قبول نمی‌کنند و قانون حاکم بر آن‌ها چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد. این پیشنهاد بیشتر به این علت شکل گرفت که برخی از محققان با بریدن چوب‌های بسیار برای تهیه تابوت و قرار دادن اجساد در آن مخالف بودند و این روش بیشتر به عنوان جایگزینی برای چنین خاکسپاری‌هایی توصیه شد.

منبع: Global News, Science of Eating
انتهای پیام/
برچسب ها: مرگ ، جسد ، درخت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
مواد آلی موجود در جسد به صورت طبیعی جذب خاک میشه و اگر ما در قبرستانها درخت بکاریم آن درختها خود به خود از اون مواد به وسیله ریشه تغذیه میکنن.
خداوند از همه ما عاقلتر و طبیعت دوست تر است.
لازم به کپسول نیست
شما به اسلام عمل کنید همه مشکلات حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
!!!!؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
مرده نیاز به تابوت ندارد و با یک کفن آن را دفن کنید و اگر به فکر درختان هستید در هرجای مناسب با کمترین هزینه می توانید درخت بکارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
کاشتن درخت روی جسد و تغذیه درخت از اون ، اولین بار 1930 مطرح شد و تا 1945 این روش ادامه داشت که با محکومیت عامه مردم و روزنامه‌نگاران این طرح لغو شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۲ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
تصور کنید مزه میوه چه مزه ای خواهد داشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
واقعا که!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۲۴ اسفند ۱۳۹۴
طرح جالبیه می خواستم دونم
از نظر فقهی و اسلام ایا مانعی دارد یا نه
آخرین اخبار