در نشست خبری مطرح شد؛

فاز تکمیلی سلول پسماند‌های پزشکی بیمارستانی سال 95 تکمیل می‌شود

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: کارخانه‌ای برای استحصال خاک و نخاله با ظرفیت 3300 تن افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین جعفری مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در نشست خبری که امروز(دوشنبه) به مناسبت استقبال از بهار در ساختمان مدیریت و پسماند برگزار شد با بیان این که شهرداری تهران در سال 96-95 در راستای سیاست‌های شورای اسلامی شهر تهران باید طرح تفکیک پسماند از مبدا را در شهر تهران افزایش دهد، اظهار داشت: امروزه در شهر تهران 18 درصد تفکیک از مبدا انجام می‌شود.

وی با بیان این‌که در تعدادی از مناطق تهران 20 درصد تفکیک پسماند از مبدا انجام می‌شود، افزود: این رقم در برخی از مناطق دیگر تهران نیز کمتر از 17 درصد است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران  با تاکید بر این‌که باید بر اساس برنامه‌ شورای شهر طرح تفکیک از پسماند را در مناطق 22 گانه تهران به 20 درصد برسانیم، تصریح کرد: آموزش‌های شهروندی در مناطق 22 گانه تهران بر اساس نظام نامه مشخص و تامین برخی از زیرساخت‌ها  انجام شده است.

جعفری با اشاره به اقدامات انجام شده در سطح شهر تهران یادآور شد: طرح جمع آوری پسماند‌های الکتریکی و الکترونیکی به صورت پایلوت در پنج منطقه شهر تهران آغاز شده  و امیدواریم که بتوانیم با اطمینان کامل این طرح را در مناطق دیگری اجرا کنیم.

وی ادامه داد: مخازن پسماند به داخل مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری انتقال می‌یابد و همچنین در مجتمع‌ها مخازن دو قلو تر و خشک برای افزایش طرح تفکیک پسماند از مبدا جانمایی شده است.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان این‌که از ابتدای سال 95 تمام مجتمع‌های مسکونی 50 واحدی و بیشتر و همچنین مجتمع‌های 20 واحد به بالا مخازن خشک و تر دریافت می‌کنند، تصریح کرد: با این امر جلوی پدیده زباله گردی را توسط افراد سودجو گرفته خواهد شد و همچنین با انتقال مخازنی به زیر زمین این پدیده مرتفع می‌شود.

جعفری با تاکید بر این‌که در حال حاضر در 30 نقطه شهر تهران مخازن زیرزمینی جانمایی شده است، افزود: این مخازن برای زباله‌های سرگردان و یا خشک جانمایی شده و همچنین این مخازن زیرزمینی نازیبایی‌ها را به شهر تحمیل نخواهد کرد.

وی با بیان این‌که این مخازن زیرزمینی در یک مخزن دیگر جانمایی می‌شود، یادآور شد: این مخازن با  ماشین‌های مخصوص در ساعت‌های مشخص از سطح زمین جمع آوری می‌شوند.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران  با اشاره به برگزاری سمپوزیوم المان شهری با مواد بازیافتی که با همکاری سازمان زیبا سازی اجرا خواهد شد ،گفت: این سمپوزیوم در سال‌های قبل برگزار شد و به دلیل توجه زیاد مردم به مواد بازیافتی این سمپوزیوم می‌شود چرا که جنبه‌های اقتصادی به همراه دارد.

جعفری به توزیع مخازن در سطح شهر تهران اشاره کرد و افزود: 25 هزار مخزن پلاستیکی و 4 هزار مخزن فلزی در اختیار مناطق 22 گانه شهر تهران  قرار گرفته  و همچنین مخازن 120 کیلویی و 240 کیلویی در اختیار واحدهای تجاری قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که قراردادی برای کارخانه‌های زباله سوز شهر تهران به امضا رسیده است، تصریح کرد: دو زباله سوز با ظرفیت 1600 تن در شهر تهران ساخته خواهد شد و با این امر دیگر پسماند به صورت غیر مستقیم نخواهیم داشت.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تاکید بر بحث از بین بردن دریاچه شیرآبه گفت:  این دریاچه در سال جدید با خشکی  صد درصدی همراه خواهد بود و در حال حاضر با استفاده از روش‌های نوین در این دریاچه شرابه وجود ندارد.

وی به  استحصال فاز تکمیلی سلول پسماند‌های پزشکی بیمارستانی اشاره کرد و افزود: در سال جدید تکمیل خواهد شد و همچنین به مناسبت هفته‌ زمین پاک کارخانه‌ای برای افتتاح کارخانه خالص با ظرفیت 3300 تن در روز افتتاح می‌شود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران  ادامه داد: این کارخانه بیش از 50 هزار تن تولید خواهد داشت و به دنبال این هستیم برای واحد‌های خاک و نخاله بعد از افتتاح کارخانه با ظرفیت 3300 تن یک کارخانه دیگر با ظرفیت 3700 تن در روز افتتاح کنیم.

وی با اشاره به اجرایی کردن کمپین سفیران سبز زمین تصریح کرد: با اجرا شدن این کمپین می‌توانیم افراد را به صورت اخلاقی متعهد به رها نکردن زباله‌ها و زباله‌های خود در طبیعت و غیره کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار