لاوروف: جنگ علیه تروریسم به معنای مداخله در امور کشورها نیست/تنها مردم سوریه باید نظام خود را تعیین کنند

وزیر خارجه روسیه تصریح کرد جنگ علیه تروریسم باید بدون مداخله در امور داخلی کشورها صورت بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، "سرگئی لاوروف،" وزیر خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با خمیس الجهیناوی، همتای تونسی خود در مسکو گفت: آتش بس در سوریه به رغم برخی نقض ها همچنان پایدار است. 

پیشنهادها درباره ایجاد نظام فدرالی در سوریه درست نیست و این تنها مردم سوریه هستند که باید نظام کشور خود را تعیین کنند.

وی افزود: اظهارات افراطی برخی طرف های شرکت کننده در مذاکرات سوریه به رسیدن به آتش بس کمک نمی کند. حل و فصل سیاسی بحران در سوریه باید منافع تمامی طرف ها را از طریق توافق میان دولت و مخالفان محقق کند.

وی گفت: جنگ علیه تروریسم باید از طریق سیاستی اداره شود که از دوگانگی رد معیارها دور باشد. همچنین جنگ علیه تروریسم باید بدون مداخله در امور داخلی کشورها  و براساس قوانین بین المللی صورت بگیرد. روسیه در مبارزه با تروریسم در کنار تونس است.

وی همچنین به اوضاع لیبی پرداخت و گفت: اقدام نظامی در لیبی تنها باید از طریق شورای امنیت صورت بگیرد. هرگونه عملیاتی علیه داعش در این کشور باید در چارچوب مشخص و واضح باشد.

الجهیناوی نیز نقش روسیه در مبارزه با تروریسم در سوریه و تلاش ها برای برگزاری مذاکرات میان طرف های سوری را ستود و ابراز امیدواری کرد که این تلاش ها به حل سیاسی بحران سوریه بینجامد. 

وی گفت: تروریسم پدیده ای جهانی است و باید تلاش تمامی کشورها برای مقابله با آن افزایش یابد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار