موسوی‌لاری در همایش رونمایی از برنامه‌های حزب ندا در مجلس دهم:

مجلس آینده معجزه نمی‌کند/مردم تهران گام دوم را هوشمندانه برداشتند

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان گفت: مردم تهران هوشمندانه گام دوم را برداشتند.

انتخابات 94 باعث تقویت نظام شد/مردم تهران گام دوم را هوشمندانه برداشتند

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالواحد موسوی لاری عضو شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در همایش رونمایی از برنامه‌های حزب ندا در مجلس دهم با اشاره به انتخابات مجلس اظهار داشت: آنچه در جریان انتخابات 94 اتفاق افتاد باعث تثبیت نظام جمهوری اسلامی و تقویت نظام در کشور شد.

وی افزود: مقوله انتخابات مسئله‌ای بود که در میان اصلاح‌طلبان بر اصل سال 92 اجماع شد و از ابتدایی که مسئله انتخابات 94 مطرح شد، در میان تجربه انتخابات در سال‌های 84 و 92 تجربه انتخابات 92 برگزیده شد که تجربه موفقی بود.

موسوی لاری در ادامه تصریح کرد: مردم تهران با هوشمندی تمام گام دوم را بسیار خوب برداشتند و امیدواریم گام سوم در سال 96 هم با موفقیت برداشته شود و در انتخابات ریاست جمهوری 96 هم به پیروزی برسیم.

موسوی لاری در ادامه تصریح کرد: اکنون شرایطی به وجود آمده است که احساس می‌کنیم که امید و نشاط و اعتماد به نفس در مردم و بخصوص جوانان ایجاد شده است، همگان می‌دانند که در اسفند 93 شرایط به چه شکلی بود و با یک نگاه سطحی می‌توان فهمید که علی‌رغم همه مشکلاتی که وجود داشت همه تشکل‌ها و نهادهای حاضر دریافتند که اصل اجماع نظر بر مسئله سال 92 بود.

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه فضای قبل از انتخابات 92 فضای امیدوار کننده‌ای نبود اما به دلیل وحدتی که میان اعضا و جریانات اصلاح‌طلب شکل گرفت و اینکه مسئله حضور در انتخابات 92 اجماع کردند  و همچنین با حضور و ایثارگری برخی نتیجه مناسبی در انتخابات ریاست جمهوری بدست آمد و اگر آن نگاه حداقلی و تحول‌خواه نبود تجربه 92 بدست نمی‌آمد و همین مسئله باعث شد انتخابات 92 سرلوحه‌ی کار قرار دادند و با وجود تمام اختلاف نظرهایی که وجود  داشت مبنا را اشتراک نظر قرار دادیم.

وی افزود: به نظر بنده جریان عمومی اصلاحات در طیف وسیع آن و عناصر مختلف اثرگذار به جمع بندی رسیدم که حضور در انتخابات را تجربه کنند و حضور در گام اول یعنی سال 92 و گام دوم یعنی انتخابات مجلس در سال 94 یک تجربه پیروزمندانه بود که در آن  گرایشات و جریانات مسائل تفرقه‌انگیز را کنار گذاشتند و به هم‌گرایی رسیدند که در انتخابات دیدیم که مردم این اجماع نظر را امضا کردند.

وزیر کشور دولت اصلاحات با اشاره به شعار انتخاباتی جریان متبوع‌اش در انتخابات 94 اظهار داشت: این شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی که امید آن در حضور مردم متبلور شد و زمینه فراهم بود و با وجود رد صلاحیت‌هایی که همه تحمل کردند و نه آنکه این مسئله را تایید کنند ولی در نهایت انتخابات تنها عرصه‌ای است که مردم می‌توانستند نسبت به ایجاد تغییر ورود پیدا کنند.

وی افزود: از 3 ضلع شعار،‌دو ضلع آن محقق شد و هم امیدواری وجود داشت و هم آرامش که مردم با آرامش در انتخابات شرکت کردند و اما ضلع سوم مانده که منتخبین درصدد حل مشکلات مردم در انتخابات برآیند و باید گفت مردم در انتخابات نشان دادند که مطالباتی بیش از توان دولت و مجلس نمی‌خواهند و آنها می‌دانند که در دوره‌ی گذشته چه مسائل و مشکلاتی به وجود آمده و این مجلس فراتر از توان نمی‌تواند کاری کند و معجزه هم انتظار از آن نمی‌رود.

 موسوی لاری افزود: ما مجلس را نمی‌خواهیم که همراه بادولت باشد بلکه مجلس باید حامی کلان حرکت دولت باشد و مجلس دولتی مورد انتظار ما نیست و باید بتوانیم در فضای پس از برجام مسئله اشتغال و سرمایه‌گذاری  را حل کنیم و اگر مجلس و دولت با همکاری سعی کنند مسائل را برطرف کنند و اگر اینگونه نباشد شعار اصلاح‌طلبان وحامیان دولت محقق نخواهد شد و دچار یک دور باطل می‌شویم.

وی با اشاره به لیستی رای دادن مردم در این انتخابات اظهارداشت: برای اولین بار مردم تهران به صورت لیستی رای دادند و 60 نفر اول از کسانی بودند که در جریان اصلاح‌طلب و اصولگرا در لیست‌ها حضور داشتند و مردم لیستی رای دادن را امضا کردند.

وی در پایان تصریح کرد: در زمان انتخابات با این وجود که برخی از افراد در جریان اصلاح‌طلبان شناخته شده نبودند اما افراد نخبه‌‌ای در آنهاحضور داشت و معتقدم مجلس آینده  مجلسی قوی خواهد بود و در دور دوم انتخابات مجلس هم باید به پیروزی برسیم تا گام سوم یعنی انتخابات 96 را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار