اهواز؛

ردپای تندباد و تگرگ در شاوور

بخشدار شاوور شوش گفت: بارش شدید باران که با تگرگ و تند باد همراه بود به مزارع کشاورزی و تاسیسات روستایی بخش شاوور شوش خسارت وارد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس پورعاطف با اشاره به اینکه بیش تر خسارت وارده به مزارع گندم و صیفی جات به ویژه صیفی جات گلخانه ای بود، خاطرنشان کرد: برخی مزارع صیفی جات به ویژه صیفی جات گلخانه ای در تعدادی از روستاهای این بخش خسارت کلی دیده اند.

وی اظهار داشت: در پی وارد آمدن خسارت به بخش کشاورزی شاوور ناشی از بارندگی 12 ساعت گذشته کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شوش برای بررسی میزان دقیق خسارت وارد عمل شده اند.

پورعاطف افزود: مزارع کشاورزی بسیاری از روستاهای این بخش از جمله روستاهای مهدی، کعب نبی، سید حمادی، کعب زیدان شیخ جاسم، محمد غضبان، بیت حمود، سیدصالح خسارت دیده و کشاورزان منطقه نیازمند کمک می باشند.

بخشدار شاوور اذعان داشت: بارندگی و وزش باد همچنین موجب قطع برق تعدادی از روستاهای بخش شاوور شده که ماموران اداره برق برای حل مشکل وارد عمل شده اند.

وی تصریح کرد: بر اثر تندباد تابلوهای راهنمایی در برخی جاده های روستایی بخش شاوور دچار خسارت شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر آبگرفتگی روستاهای منطقه دریافت نشده، بیان داشت: بررسی دقیق خسارات وارده ناشی از بارش باران و تگرگ در مناطق مختلف روستاهای این بخش در حال بررسی است.

عباس پورعاطف از سازمان آب و برق خوزستان خواست با توجه به خسارت وارده به کشاورزان این بخش و متضرر شدن آنان، در محاسبه میزان حقابه کشت گندم و صیفی جات خسارت دیده بخش شاوور بر اساس گزارش مستند مدیریت جهاد کشاورزی رعایت حال کشاورزان را داشته و برای آنان تخفیف در نظر بگیرند.

بخش شاوور شوش با 2 شهر الوان و شاوور و بیش از 120 روستا با 90 هزار نفر جمعیت بزرگ ترین بخش استان خوزستان است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.