سنندج؛

اهدای تندیس و لوح تقدیر به مولفان ونویسندگان برتر کردستانی

تندیس و لوح تقدیر به هنرمندان ونویسندگان برتر کتاب در کردستان اهدا شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان از سنندج، مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان شب گذشته در مراسم فستیوال بهارکتاب که با حضور نویسندگان و هنرمندان برجسته کردستانی برگزار شدگفت:  در بخش ویژه این فستیوال حجم کارهای تولیدی و سابقه کاری و شهرت مولف مدنظر قرار گرفته است.
احمدی افزود: این فستیوال با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و تجلیل از مولفان و نویسندگان برجسته استان در رشته های شعر، داستان، هنر، ادبیات پایداری، ادبیات کودک و .. . برگزار شد. 
وی گفت:در بخش ویژه فستیوال، تندیس ذهن و زبان ماندگار به خاطر خلق آثاری همچون «پس کوچه‌های سنندج»، «زهر افعی» و «تاریخ ورزش باستان در کردستان» و همچنین خلق آثاری در حوزه فرهنگ و ادبیات کردستان به مرحوم «عباس کمندی» رسید.
ورزش باستان در کردستان» و همچنین خلق آثاری در حوزه فرهنگ و ادبیات کردستان به مرحوم «عباس کمندی» رسید.
تندیس یک عمر تلاش به خاطر خلق آثاری همچون «تاثیر قرآن بر نظم فارسی»، «شاعران پارسی گوی کورد»، « تاریخ آموزش و پرورش» و همچنین یک عمر تلاش و تالیف در حوزه تاریخ و فرهنگ کردستان به «عبدالحمید حیرت سجادی» تعلق گرفت.
تندیس تجربه فستیوال به خاطر خلق آثاری همچون « لە هەر چیمەنێ دیمەنێ»، دوبیتی‌های کردی، ترجمه حافظ و بوستان و گلستان سعدی به زبان کُردی و همچنین حضور تاثیر گذار و سه دهه تجربه در حوزه شعر کردی، به «عمر صالحی صاحب» تعلق گرفت.
تندیس تحول به خاطر خلق آثاری همچون «باڵندەکانی دەم با»، «گروی بەختی هەڵاڵە»، «زریکه» و همچنین ایجاد تحول در رمان کُردی و گشودن پنجره های نو در ادبیات داستانی کردستان به عطا نهایی تعلق گرفت.
تندیس تلاش زیبا به خاطر خلق آثاری همچون بازیچه، دلشکسته، فرار از فرار، به خاطر تو، تنهایی و همچنین مصاف با محدودیت ها و تلاش به «عطیه شیخ احمدی» تعلق گرفت.
تندیس نگاه کودکانه به خاطر خلق آثاری همچون «مناڵانە»، «بێ با بچین بۆ ناو باخ» «ماسی خانم» و همچنین تلاش چندین ساله در حوزه ادبیات کودک به «علیرضا محمدیان» تعلق گرفت.
تندیس معرفت به خاطر خلق آثاری همچون «دڵۆپ»، اهل بیت در شعر شاعران کرد و تلاش خستگی ناپذیر در تالیف کتب دینی و عرفانی به «بهروز خیریه» تعلق گرفت.
همچنین تندیس و لوح تقدیر کتاب تالیفی حوزه ادبیات نمایشی به کتاب «اگر نرفته بودی» اثر «قطب الدین صادقی» تعلق گرفت.
تندیس و لوح تقدیر کتاب تالیفی ادبیات داستانی به کتاب«زنی با چمدان آبی» اثری از «سراج الدین بناگر» اهدا شد.
تندیس و لوح تقدیر کتاب حوزه ترجمه به زبان کردی به کتاب «قورئانی پیرۆز» ترجمه «توفیق مرادی» رسید.
تندیس و لوح تقدیر فستیوال کتاب تالیفی حوزه علوم سیاسی به کتاب «حقوق ملل» اثر «اسعد اردلان» تعلق گرفت.
تندیس و لوح تقدیر کتاب تالیفی حوزه هنر به کتاب «خانه‌های قدیمی سنندج» اثری از «ابراهیم زارعی» اعطا شد.
تندیس و لوح تقدیر کتاب تالیفی شعر کردی به کتاب «دیاسپورا» اثر «کامبیز کریمی» تعلق گرفت.
تندیس و لوح تقدیر کتاب تالیفی حوزه فرهنگ عامه به کتاب «دیاری تیله کۆ» اثر «خالد علیزاده» تعلق گرفت.
همچنین تندیس حضور تاثیرگذار در حوزه نشر و تالیف کتاب به مرکز کردستان شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج تعلق گرفت.
تندیس حامی کتاب نیز به دلیل حمایت از مولفان و نویسندگان کردستان در عرصه کتاب از سال های 91 تا 93 به حوزه هنری کردستان تعلق گرفت.
جایزه و تندیس ادبیات پایداری به دلیل خلق آثار ارزشی و انقلابی و حمایت از نویسندگان عرصه ادبیات پایداری به مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان اختصاص یافت.
برچسب ها: لوح ، تندیس ، برتر ، هنرمند ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.