یاسوج؛

شمارش گونه‌های حیاط وحش کشور از طریق ماهواره

معاون آموزشی و پژوهش سازمان محیط زیست از شمارش گونه‌های حیاط وحش کشور از طریق ماهواره خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج،مهناز مظاهری از شمارش گونه‌های جانوری در محیط زیست از طریق ماهواره خبر داد و اظهار کرد: با تفاهمنامه‌ای که میان سازمان محیط زیست و وزارت فناوری منعقد شد گونه‌های حیاط وحش کشور از طریق ماهواره شمارش می‌شوند.

معاون آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست بیان کرد: شمارش گونه‌های حیاط وحش برای ارائه آمار دقیق از تعداد گونه‌های موجود در محیط زیست و گونه‌های در معرض انقراض است که در حال حاضر در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از ماهواره در شمارش این گونه‌ها هستیم.

وی با اشاره به عدم تصویب لایحه ارزیابی توسط مجلس گفت: مجلس باید لایحه ارزیابی را تصویب می‌کرد که این کار انجام نشده است اما وظایف معاونت‌های محیط زیست مشخص شده باشد که معاونت‌های محیط زیست انسانی، محیط زیست طبیعی و محیط زیست دریایی برنامه‌های ارزیابی خود را در همه زمینه‌ها انجام می‌دهند.

این مسئول با بیان اینکه معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست برنامه‌هایی در زمینه احیاء فرهنگ ارزیابی در دستور کار دارد گفت: با همکاری سازمان استاندارد برنامه‌های آموزش برای استاندارد و استاندارد برای آموزش برگزار می‌کند.

مظاهری تصریح کرد: برای ایمنی پروژه‌های ایمنی زیستی تفاهمنامه‌ای با سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی منعقد شد و تفاهمنامه‌های مختلفی در بحث‌های آموزشی منعقد شده است.

وی بیان کرد: سازمان محیط زیست در مدت سال بر روی طرح‌های زیربنایی کار می‌کرد که در برنامه‌های زیربنایی اولویت پژوهش و توسعه  فناوری مشخص مشخص شده است.

انتهای پیام /ف

برچسب ها: شمارش ، گونه ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.