تبریز؛

فعالیت 11 کارگروه در حوزه هنری آذربایجان‌شرقی

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی از فعالیت 11 کارگروه در حوزه هنری استان خبر داد و گفت: نگاه حوزه هنری استان به کارگروه‌ها نگاهی رفیع و بنیادین است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ میلانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در طول سال 94 به سال دولت، ملت، همدلی و همزبانی مزین بود، 11 کارگروه تخصصی تصویرسازی، کاریکاتور، عکاسی، طراحی و نقاشی، موسیقی، طنز، شعر، داستان، ادبیات پایداری، تاریخ شفاهی و هنرهای قرآنی در حوزه هنری استان در راستای تحقق شعار سال فعالیت می‌کردند.

وی افزود: کارگروه‌های تخصصی فوق با برپایی نشست‌ها و جلسات تخصصی با رویکرد حوزه هنری در سال جاری که تولیدمحور بود، توانستند همت خود را جهت تولید آثار ارزشی و فاخر هنری به کار گیرند.

میلانی برگزاری نمایشگاه‌های عکس، تصویرسازی، گرافیک، خوش‌نویسی، برگزاری هفتمین سوگواره ادبی بغض واژه، گردهمایی پژوهشی ادبیات و موسیقی عاشیقلار، نقد و بررسی فیلم، رونمایی و نقد و بررسی کتاب‌های گزیده اشعار حاج مایل علی اف، مسافران آسمانی، از خامنه تا خرمشهر و ... را از برنامه‌های کارگروه‌های 11گانه حوزه هنری استان در سال 94 عنوان کرد.

وی ادامه داد: نگاه حوزه هنری آذربایجان‌شرقی به کارگروه‌ها نگاهی رفیع و بنیادین است و مسئولان کارگروه‌ها برای کادر‌سازی فرهنگی اقدامات شایسته‌ای را از خود نشان دادند.

میلانی با بیان اینکه سال 94 از دو منظر دیگر سالی بسیار پر بار برای حوزه هنری استان بود، خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار و نهمین جشنواره دست‌های کوچک دعا و حضور موفق در چهارمین جشنواره آثار و تولیدات مراکز حوزه هنری استان‌ها در اصفهان از جمله کارهای ماندگار و شاخصی بود که توسط حوزه هنری آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

وی همچنین با بیان اینکه در سال 94 رویکرد حوزه هنری استان توجه به سند چشم‌انداز 1404 بود، افزود: در سال جاری آثاری که در حوزه هنری توسط هنرمندان تولید شد اعم از شعر، داستان، فیلم کوتاه، کاریکاتور، نقاشی و ... نگاهی به جشنواره هنری ایران آینده و افق 1404 داشتند.

 رئیس حوزه هنری استان با تاکید به اینکه امروزه همه به این نتیجه رسیده‌ایم که با زبان هنر می‌توان آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد، اضافه کرد: بر این اساس هنرمندان وظایف خطیری بر عهده دارند و باید بتوانند با استفاده از آموزه‌های قرآنی راهکارهای برون‌رفت از مشکلات را به جامعه ارائه دهند.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: فعالیت ، حوزه ، هنری ، تبریز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار