بجنورد؛

احداث نخستین نیروگاه خورشیدی 250 مگاواتی در خراسان شمالی

نخستین نیروگاه خورشیدی 250 مگاواتی کشور در استان احداث می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان گفت : سرمایه گذاران سوئیسی برای احداث نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 250 مگاوات در استان با مقامات شرکت توزیع برق استان دیدار کردند.

علیرضا صبوری افزود: در این دیدار که با حضور نمایندگانی از وزرات امور خارجه، راه و شهرسازی، منابع طبیعی، امور انتقال شمال خراسان و مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برگزار شد، مهم ترین موانع احداث نیروگاه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه زمین پیش بینی شده در شهرستان جاجرم در مجاورت پست فوق توزیع 400 کیلو ولت قرار دارد و زمین شیروان نیز در مجاورت نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان واقع شده است، گفت : به این ترتیب موانع انتقال انرژی تولیدی نیروگاه برطرف خواهد شد.

وی همچنین زمین های اسفراین و بجنورد را نیز برای انتقال برق، دارای موقعیت مناسب توصیف کرد و افزود: به این ترتیب هیچ گونه مانع فنی بر سر راه احداث نیروگاه های خورشیدی در استان وجود نخواهد داشت.

در خاتمه این دیدار، مقامات شرکت توزیع برق استان هیئت سرمایه گذار سوئیسی را برای بازدید از زمین پیش بینی شده در شهرستان بجنورد به منظور احداث نیروگاه 10 مگاواتی در مرکز استان همراهی کردند.

انتظار می رود با توافق های صورت گرفته در چند ماه اخیر و تاییدیه های سانا، سفارت سوییس در ایران و سایر ارگان های ذیریط ، کلنگ احداث نیروگاه 250 مگاواتی خورشیدی استان فروردین 95 به زمین بخورد.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.