کرمانشاه؛

همایش منطقه ای جامعه ایمن به میزبانی شبکه بهداشت و درمان روانسر برگزار شد

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان روانسر گفت: هدف از اجرای طرح جامعه ایمن به حداقل رساندن و حتی به صفر رسیدن اتفاقات ، حوادث و آسیب هایی است که در جامعه رخ می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ دکتر فریدون نوری گفت: جامعه ایمن جامعه ای است که بر اساس پیشگیری از حوادث با مشارکت مردمی و با دخالت مسئولین محلی و با همکاری بین بخشی پایه ریزی می گردد.

دکتر حسین بیگلری مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان افزود: فوت ناشی از حوادث ترافیکی در استان کرمانشاه در سالهای 92 و 93 در صدر دیگر حوادث غرق شدگی ، برق گرفتگی ،گازگرفتگی و سوختگی است.

بیگلری گفت: بر پایه آمارهای پزشکی قانونی در سالهای 92 و 93 بر اثر حوادث ترافیکی تعداد 993 نفر فوت و 20 هزار و 545 نفر مصدوم شده اند.

وی با اشاره به اجرای طرح "جامعه ایمن" از سال 1384 در استان، گفت: این طرح از همان سال بصورت پایلوت ابتدا درشهرستان سنقروکلیایی به اجرا درآمد و در حال حاضر اجرای آن در هشت شهرستان استان ادامه دارد.

وی افزود: در این طرح آموزش‌ها و برنامه و راهکارهای موثر در جهت پیشگیری و کاهش تلفات حوادث و بویژه حوادث ترافیکی دنبال و اجرایی می‌شود

گفتنی است طرح جامعه ایمن برای اولین بار در سال 75 در کشور اجرایی شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.