سنندج؛

تعطیلات نوروزی خوش و با آسایش در کردستان

استان کردستان پذیرای مهمانانی فراوان از داخل و خارج کشورمان است که آمده اند تا زیبایی ها و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی این دیار را به نظاره بنشینند.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه جوان ازسنندج،جنگل‌های بلوط، آبشارها و رودخانه‌های خروشان، چشمه‌های طبیعی و کوه‌های سر به فلک کشیده، استان کردستان را به یکی از زیباترین جلوه‌های گردشگری طبیعی ایران بدل کرده است.

استان کهن و پهناور کردستان بیش از 2 هزار آثار تاریخی در کردستان وجود دارد که از این میزان 800 اثر به ثبت ملی رسیده است.

علوی مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کردستان می گوید: جاذبه های تاریخی و معماری استان کردستان شامل قلعه‌های قدیمی، مسجدهای تاریخی، حمام‌ها، جنگل‌های بلوط، آبشارها و رودخانه‌های خروشان، چشمه‌های طبیعی و کوه‌های سر به فلک کشیده می شوند، همراه با آیین‌ها و فرهنگ رایج بین قوم کورد ، همه از جاذبه‌های این استان بشمار می روند و بستری برای جذب گردشگران ومسافران به این خطه از ایران شده است.

وجود این توانمندی های گردشگری استان کردستان موجب آن شد در تعطیلات نوروزی سال 94 شاهد حضور بیش از یک و نیم میلیون مسافر در این استان باشیم.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج می گوید: برای ارائه خدمات به مسافران و شهروندان در بهار طبیعت، این سازمان تمهیدات ویژه ای اندیشیده است.

رخزادی افزود:آمادگی ناوگان تاکسیرانی، اجرای خط کشی های عرضی عابر پیاده شست و شوی و تعمیرعلائم ترافیکی و الکترونیکی دستگاههای فرماندهی سطح شهر، چراغ های راهنمایی و نصب علائم هشدار دهنده سرعت مجاز،لکه گیری،گل کاری،ساخت المانها،آمادگی پارکها باتجهیزات کامل برای رفاه حال مسافران ازجمله این اقدامات است.

اما مراکز اقامتی کردستان برای گردشگران نیز در آمادگی کامل هستند.

دراستان کردستان حدود 230 مرکز اسکان شامل هتل، مهمانسرا وسایر مراکز پذیرش گردشگران همچون مدارس تجهیزشده با امکانات رفاهی وخدماتی وفاصله مناسب تا اماکن دیدنی آماده پذیرایی ازمسافران وگردشگران درایام نوروز شده است.

در حوزه راه های مواصلاتی کردستان نیز تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده تا گردشگران سفری ایمن داشته باشند.

سرهنگ گوهری رییس پلیس راههای استان گفت: ممنوعیت ترددتانکرهای سوخت رسان، هماهنگی باکلیه دستگاههای امداد رسان، پلیس راهور، راه وشهرسازی، فوریتهای پزشکی، هلال احمر، امدادخودرو، استفاده ازظرفیتهای پلیس افتخاری درپلیس راه استان ازجمله برنامه های این سازمان درایام عید برای امنیت مسافران وگردشگران درجاده هامی باشد

وی افزود:کلیه محورهای مواصلاتی استان کردستان باتمامی تجهیزات موردپوشش قرارخواهدگرفت ودرهمین راستا با تعامل وهمدلی وهمزبانی باسایرارگانهای خدمات رسان سعی می کنیم خدمت گذاری واقعی برای مسافران باشیم.

مرتضی سنندجی مدیرعامل سازمان آتش نشانی سنندج می گوید: استقرار خودرو سبک پیشرو و استقرار دستگاههای موتورسیکلت با تجهیزات کپسول اطفای حریق و دستگاه واترمیس در میدان‌های اصلی شهر وآماده باش کامل107 نفر پرسنل آتش‌نشانی اعم از عملیاتی و اداری به مدت یک ماه را از اقدامات سازمان آتش‌نشانی درتعطیلات نوروز برشمرد.

با این اوصاف، تمامی امکانات برای سفری به یادماندنی به استان کردستان فراهم شده است و امید می رود سال 95 هم سالی خوش برای گردشگران در این دیار فرهنگی باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.