چه کسانی در نحوه برخورد با جوانان نقش دارند؟

نحوه برخورد با جوانان در قالب برخوردهای اجتماعی و فرهنگی از سوی خانواده، اقوام، آشنایان، همسایگان، دوستان، همسالان آموزش و پرورش، قانون و جامعه در میزان گرایش آنها به سمت آسیب های فردی و اجتماعی موثر است.

مجید ابهری رفتارشناس در گفت وگو با خبرنگار حوزه جوانان وخانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار داشت: برخورد مناسب آموزگاران، معاونان، مدیران، مشاوران مدارس وجود هسته های مشاوره، لزوم ساعات مشاوره با توجه به نیاز دانش آموزان با ایفای نقش مهم خود، زمینه کاهش آسیب های جدی جوانان است.

وی عنوان کرد: با توجه به لزوم پیشگیری اجتماعی و فرهنگی، ایجاد امکانات، نشاط اجتماعی، امکانات تخلیه انرژی جوانان، ارائه وسایل ورزشی و رفاهی رایگان یا ارزان قیمت به ویژه در مناطق محروم خودداری از برخوردهای نامناسب و تنش زا باید برای کاهش آسیب های فردی و اجتماعی تلاش کنیم.

ابهری در پایان گفت: آموزش و پرورش با ایجاد تمام امکانات رفاهی و نیازهای آموزشی دانش آموزان، با القا و آموزش مهارت های زندگی در مبحث های گوناگون، اهمیت به باورهای مذهبی و فرهنگی با تقویت روابط اجتماعی، خانوادگی و فرهنگی جایگاه مهمی بر پیشگیری آسیب های فردی و اجتماعی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار