اصفهان؛

تغییر شهردار اصفهان در راستای تعامل بهتر با مدیریت شهری بود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به هیچ عنوان هدف از تغییر شهردار اصفهان مطرح کردن شخصی نبود بلکه همراهی و تعامل با مدیرت شهری بود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رضا امینی در نشست خبری شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: برجام و روابط بین‌المللی کشور یکی از حساس‌ترین مراحل سیاسی کشور را رقم زد و دنیا حقوق مسلم مردم را پذیرفت و تلاش تیم مذاکره کننده حقانیت کشور را بر جهانیان به اثبات رساند و ارتباطی که میان دنیای امروز و ایران رخ داده مسیر همزیستی توأم با روابط متقابل را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به تحولات منطقه افزود: یکی از روش‌های استکبار جهانی برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان اختلاف انداختن و جنگی است که به راه افتاده و امیدوار هستیم تا با رو شدن دست استکبار جهانی و در صدر آن آمریکا شاهد وحدت میان مسلمانان باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اصفهان و سراسر کشور خاطرنشان کرد: انتخابات 7 اسفند نشان از شعور مردم کشور داشت و همه گروه‌ها و سلایق نظر مردم را پذیرفتند و امیدوار هستیم هم در مجلس خبرگان رهبری و هم در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با تصمیم‌ها شاهد عزت کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در مدیریت شهری اتفاقات ریز و درشت بسیاری رخ داد، تصریح کرد: مدیریت جدید شهرداری به انتخاب اعضای شورا برگزیده شد و سکان شهر به جمالی نژاد رسید و در ماه‌هایی که از مدیریت جدید گذشته شده شاهد خلاقیت و شور و نشاط در بخش‌های مختلف بوده‌ایم که این نشان از 20 سال سابقه شهردار اصفهان در بخش‌های مختلف دارد البته باید از زحمات شبانه‌روزی شهردار سابق نیز تشکر کنیم.

امینی با بیان اینکه سعی بر این شده تا با یک همگرایی بخش مدیریت شهری را پویا کنیم، گفت: بودجه سال 94 حدود 2650 میلیارد تومان بود که 950 میلیارد تومان غیر نقدی و حدود 1700 میلیارد تومان نقدی بود که با طرح تشویقی شورای شهر برای مسکن‌سازان در تابستان و 22 بهمن تا انتهای سال سبب شد تا شاهد رونق بیشتری در بخش مسکن باشیم و به همین سبب نیز علاوه بر افزایش بودجه شهرداری شاهد بالا رفتن رضایت مردم نیز باشیم.

وی بیان کرد: امسال ما شرایط سخت اقتصادی را در کشور داشتیم که رکود مسکن عرصه را بر شهرداری‌ها سخت کرده بود، اما با همدلی شورای شهر و مدیریت شهری در همه زمینه‌ها، ظرفیت‌های ملی و منطقه‌ای به کار برده شد و سعی بر این شد تا فشاری که بر مردم در شهر به وجود آمده کاهش یابد و با توجه به منافع ملی شهر را اداره کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اولویت‌های دوره چهارم شورای شهر اصفهان اظهار داشت: شرایط زیست‌محیطی و حمل‌ونقل همگانی یکی از اولویت‌های ما بود که بر اساس نظرات مردم پروژه قطار شهری در رأس کار قرار گرفت و اعتبارات رشد کرد و حدود 850 میلیارد تومان بودجه افزایش یافت و نسبت به سال قبل جلب اعتبارات افزایش داشت و به همین ترتیب نیز افتتاح دیگر مرحله های قطار شهری در اولویت قرار گرفت.

وی با اشاره به تکمیل پروژه قطار شهری اصفهان افزود: شروع مطالعات خط سوم و کلنگ زنی خط دوم تلاش بر این است تا در برنامه‌ای 5 ساله قطار شهری اصفهان به طور کامل راه‌اندازی شود البته باید دانست زحمت مدیریت شهری با بدخلقی‌ها و بدقولی‌ها تلخ می‌شود و سعی بر این است تا با زمان‌بندی مناسب و تدبیر اخبار را اعلام کنیم.

امینی با بیان اینکه خط نخست قطار شهری در نیمه نخست سال 94 به طول حدود 10 کیلومتر به بهره‌برداری رسید، خاطرنشان کرد: 2 ایستگاه باقی‌مانده میدان امام حسین (ع) و میدان انقلاب نیز به دلیل حساسیت‌های تاریخی سبب شد تا برنامه‌ریزی‌ها با تأخیر مواجه شود و خساراتی را نیز برای شهر داشت و این در حالی بود که زمان برای ما بسیار اهمیت داشت، اما باید دانست دیگر ایستگاه‌ها نیز تا پایان سال 95 پایان یابد و در 3 ماهه نخست سال 96 شاهد افتتاح کامل مرحله یک قطار شهری باشیم.

وی تصریح کرد: خط دوم نیز اختلافات متعدد کارشناسی داشت که طی هفته‌های گذشته در جلساتی با معاون رئیس‌جمهور به این نتیجه رسیدیم که عبور قطار شهری از زیر میدان نقش‌جهان منتفی شود و با هزینه‌ای بیشتر و افزودن 2 ایستگاه به نقشه خط 2 این خط را تکمیل کنیم و مهم‌ترین مسئله این است که دغدغه میراث فرهنگی و مدیریت شهری در نظر گرفته شده و سعی بر این شده تا میراث فرهنگی اصفهان حفظ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اشاره به افتتاح 2 خط اتوبوس تندرو شهری گفت: 5 خط دیگر نیز برای سال 95 در نظر گرفته شده و امیدوار هستیم بتوانیم بیان این موضوع که زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند را به خوبی بیان کنیم و در این راستا برای نخستین بار 210 میلیارد تومان برای خرید اتوبوس در سال 94 در نظر گرفته شد.

وی بیان کرد: قرارداد خرید 450 دستگاه اتوبوس نیز در حال انعقاد است تا طی چند مرحله این تعداد در سال 95 به شهر اضافه شود و دیگر اتوبوس‌ها نیز تعمیر شده و به ناوگان شهری اضافه شد ، البته قراردادی نیز برای خرید 5 هزار موتوربرقی انعقاد شد و در سال 95 به شهر اضافه می‌شود.

امینی با بیان اینکه سعی بر این شده تا برای کاهش آلودگی از سوی مدیریت شهرداری کارها به خوبی صورت گیرد، اظهار داشت: همه تلاش برای گسترش ناوگان همگانی برای این موضوع انجام گرفته و به طور ویژه اصرار شد تا گلوگاه‌های شهر شناسایی شود و گلوگاه‌‌های ضروری بازگشایی شده تا در محلات شاهد سهولت در رفت و آمد باشیم.

وی با اشاره به افتتاح مراکز سلامت در محله‌های اصفهان افزود: 160 خانه سلامت نیز برای افزایش بهداشت و سلامت در شهر افتتاح شد و همه بر این مسئله واقف هستند که باید این مسئله در شهر ترویج یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به محرومیت‌زدایی در شهر اصفهان خاطرنشان کرد: شعار محرومیت‌زدایی سال‌های زیادی است که داده می‌شود و اقدامات زیادی نیز در این راستا صورت گرفته و فاصله میان محله‌های محروم و محله‌های برخوردار بسیار معنادار است.

وی تصریح کرد: اختلاف میان برخی از محلات از نظر برخورداری سبب شرمندگی است که بودجه محرومیت‌زدایی در دوره سوم از 10 میلیارد تا 19 میلیارد تومان آغاز شد و در دوره چهارم 45 میلیارد تومان تصویب شد و در 94 به 80 میلیارد تومان و برای سال آینده نیز به 100 میلیارد تومان می‌رسد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : یکی از کارهای نظارتی که در شورای چهارم اتفاق افتاد تغییر مدیریت شهری بود که سلایق مختلف در شورا موجب شد تا شهرداری به روی کار آید تا همراهی و همدلی بیشتر با شورای شهر داشته باشد و به هیچ عنوان هدف ما انتخاب شهرداری حرف گوش کن و یا مطرح شدن رییس و اعضای شورا نبود .

وی گفت : شورا و شهرداری با تعامل با یکدیگر در راستای خدمت‌رسانی به شهروندان تلاش می‌کنند و پایه‌گذاری سنگ بنا‌های شورا و شهرداری باید به نفع مردم باشد.

امینی با اشاره به مسائل موجود در حاشیه‌نشینی بیان کرد: حاشیه‌نشینی یکی از بلایای شهرها بزرگ است که به دلیل کمبود امکانات سبب سیل جمعیت به سوی مرکز استان می‌شود و البته باید دانست این مسئله در حوزه محدوده مرکز اصفهان نیست اما در هماهنگی میان شورای شهر مرکز استان و حاشیه نشین‌ها سعی شده تا با ایجاد خطوط قطار شهری رفت و آمد مردم برای امرار معاش به مرکز استان را کاهش یابد.





انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.