اسفند واسطه‌ای پرهیاهو بین بهار و زمستان است

المان‌های مختلف بهاری مثل سفره‌های هفت‌سین در ویترین مغازه‌ها و فرش‌های شسته شده روی پشت‌بام خانه‌ها، سوژه‌های خوبی برای عکاسی است.

مینا قاسمی زواره، هنرمند عکاس در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: من همیشه به عکاسی طبیعت علاقه‌مند بودم و شاید زمانی که تازه وارد این حرفه شده بودم، فکر می‌کردم عکاسی از طبیعت کار بسیار ساده‌ای است و اگر عکسی خوب می‌شود، هنر عکاس نبوده و صرفا زیبایی خود سوژه است.

وی ادامه داد: به تدریج وقتی که به صورت حرفه‌ای طبیعت را برای عکاسی انتخاب کردم،  متوجه شدم که چنین نیست و اتفاق برای ثبت یک عکس خوب نگاه و خلاقیت عکاس بسیار موثر است.

اینکه یک عکاس درک درستی از سوژه داشته باشد، می‌تواند آنچه را که عموم در حالت عادی و با یک نگاه گذرا نمی‌بینند، ببیند و آن را ثبت نماید.

وی تصریح کرد: قبل از رسیدن به فصل بهار باید از اسفند ماه صحبت کرد.  به اعتقاد من ماه اسفند جدای از زمستان است و گویی واسطه‌ای است سرشار از هیاهو بین بهار و زمستان.

در روزهای اسفند ماهی معمولا سرگرم عکاسی هستم و درگیر سوژه های مستند اجتماعی مثل هیاهوی مردم در بازار،‌مغازه‌هایی که برای زیبایی هم شده، سفره‌های هفت سین را در ویترین مغازه‌شان چیده‌اند یا در کوچه‌ پس کوچه تماشای فرش‌های شسته شده روی بوم خانه‌ها و همچنین نمادهای مختلف بهار که می‌شود به راحتی آنها را در میان دستان مردم دید. مردمی که با خریدن المان‌هایی چون هفت‌سین و سبزه و ماهی بهار را به خانه‌هایشان می‌برند. همه این‌ها سوژه های مناسبی برای عکاسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: این سوژه‌ها تحول بصری عظیمی را ایجاد می‌نماید و حس تازگی را القا می‌کند. سال 94 برای من به شخصه سال خوبی بود. دو نمایشگاه خیلی خوب را برگزار کردم و مراحل انتشار کتاب عکاسی‌ام نیز تا حد زیادی پیش رفته و به امید خدا در سال جدید منتشر می‌شود. به لحاظ هنری هم برای سایر دوستانم باید به بحث معیشت و اقتصاد هنری اشاره کنم که بیشتر هنرمندان امیدوارند در سال جدید اتفاقات بهتری در حوزه  هنرهای تجسمی بیفتد. آرزو می‌کنم سال 95 سال خوبی برای هنرمندان و همه مردم باشد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار